آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)

آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)
نیروی گرانش در سیاهچاله ها بحدی قویست که همه چیز را بدرون خود میکشد حتی نور هم در دام این نیرو می افتد و نمیتواند از آن بگریزد

معجزات حیرت انگیز ریاضی در قرآن(1)


يکى از بزرگترين معجزات [۷۴:۳۵]


پديده بى نظيرى که در قرآن وجود دارد، در هيچ کتاب نوشته دست بشر يافت نميشود. هر يک از عناصر قرآن داراى ترکيبى است رياضى: سوره ها، آيات، لغات، تعداد حروف، تعداد کلمات هم خانواده، تعداد و انواع اسم هاى الهى، طرز نوشتن بعضى لغات، عدم وجود يا تغيير عمدى بعضى حروف در بعضى لغات و بسيارى از عوامل ديگر قرآن بغير از محتوياتش، همگى داراى ترکيبى خاص هستند. سيستم رياضى قرآن دو جنبه مهم دارد: (
۱) انشاء رياضى، و(۲) ساختمان رياضى قرآن که شامل شماره سوره ها و آيات است. بخاطر اين کد رياضى جامع، کوچگترين تغيير در متن يا ساختمان ترکيبى قرآن، بلافاصله آشکار ميشود.

بسادگى قابل درک

غير قابل تقليد


براى اولين بار در تاريخ، ما کتابى داريم با اثبات نويسندگى الهى_ ترکيب رياضى ماوراء انسانى.

خوانندگان اين کتاب به آسانى ميتوانند معجزه رياضى قرآن را بررسى کنند. کلمه خدا (الله) در سراسر قرآن با حروف بزرگ و پر رنگ نوشته شده است. در گوشه سمت چپ پايين هر صفحه، مجموع تعداد دفعاتى که کلمه "خدا" از ابتداى قرآن تا آن صفحه تکرار شده است، نوشته شده. شماره نوشته شده در گوشه سمت راست پايين صفحه، مجموع شماره آياتى است که کلمه "خدا" در آنها تکرار شده است. آخرين صفحه کتاب، يعنى صفحه
۶۰۴، جمع کل تعدد تکرار کلمه "خدا" را در قرآن نشان ميدهد که ۲۶۹۸ مرتبه است، يا ۱۴۲*۱۹. مجموع شماره آياتى که دارى کلمه "خدا" است، ميشود ۱۱۸۱۲۳، اين عدد هم بر ۱۹ قابل قسمت است: (۱۱۸۱۲۳=۱۹*۶۲۱۷).

عدد نوزده مخرج مشترک سراسر سيتم رياضى قرآن است

اين پديده بتنهايى اثبات غير قابل تقليدى است که نشان ميدهد قرآن پيغام خدا است به دنيا. هيچ بشرى نميتوانسته حساب
۲۶۹۸ تکرار کلمه "خدا" و تعداد شماره آياتى را که کلمه "خدا" در آنها تکرار شده است، داشته باشد. اين پديده خصوصا غير ممکن است وقتيکه در نضر داشته باشيم (۱) که قرآن در زمان جهالت و نادانى آشکار شد، و (۲) سوره ها و آيات وحى شده از نظر زمان و مکان وحى با هم فاصله بسيارى داشتند. ترتيبى که سوره ها و آيات در ابتدا فرستاده شد، بکلى با آخرين ترتيب قرار گرفتن شان (ضميمه ۲۳) فرق داشت. اما، سيستم رياضى قرآن تنها به کلمه "خدا" محدود نيست؛ بلمه بسيار گستره، بسيار پيچيده، و کاملا جامع است.

حقايق سادهمانند خود قرآن، کد رياضى قرآن از بسيار ساده تا بسيار مشگل تغيير ميکند. حقايق ساده مشاهداتى است که بدون هيچ وسايلى ميتوان آنها را بررسى کرد. حقايق پيچيده به کمک ماشين حساب يا کامپيوتر قابل رويت است. بررسى حقايق زير به هيچ وسيله اى احتياح ندارد، اما خواهشمند است بخاطر داشته باشيد که همه اينها به متن عربى اصلى اشاره دارد:
۱. اولين آيه (۱:۱)، معروف به "بسم الله، شامل ۱9  حرف است.
۲. قرآن داراى ۱۱۴ سوره است که ميشود 114 =۱۹*۶ .
۳. مجموع آيات در قرآن ۶۳۴۶ است که ميشود6346 =۱۹*۲۳۴ .

[
۶۲۳۴ آيه شماره گذارى شده است و ۱۱۲ آيه (بسم الله) شماره گذارى نشده است که ميشود 
۶436 =۱۱۲+۶۲۳۴] توجه کنيد که ۶+۴+۳+۶ ميشود = ۱۹ .
۴. بسم الله ۱۱۴ مرتبه تکرار شده است، با وجود غيبت مرموز آن در سوره ۹ (درسوره ۲۷ دو بار تکرار شده است ) و ۱۱۴ = ۱۹
۵. از غيبت بسم الله در سوره ۹ تا بسم الله اضافى در سوره ۲۷، دقيقا ۱۹ سوره است.۶. مجموع شماره سوره ها از ۹ تا ۲۷ (۲۷+۲۶+......+۱۲+۱۱+۱۰+۹) = ۳۴۲ =.۱9*۱۸.
۷. اين مجموع (۳۴۲) همچنين مساوى است با مجموع کلمات بين دو بسم الله سوره ۲۷، و ۳۴۲ = ۱۹*۱۸.
۸. اولين آيات معروفى که اول وحى شد (۵-۱:۹۶) شامل ۱۹ کلمه است.۹. اين اولين وحى ۱۰ کلمه اى، داراى ۷۶ حرف است  76 = ۱۹ *۴.
۱۰. سوره ۹۶ که از نظر ترتيب زمانى اولين سوره است، داراى ۱۹ آيه است.
۱۱. اين اولين سوره از نظر ترتيب زمانى، از آخر قرآن ۱۹ همين است.
۱۲. سوره ۹۶ شامل ۳۰۴ حرف عربى است، و ۳۰۴  = ۱۹*۱۶.
۱۳. آخرين سوره فرستاده شده(سوره ۱۱۰) شامل۱۹ کلمه است.
۱۴. اولين آيه از آخرين سوره وحى شده (۱:۱۱۰) شامل ۱۹ حرف است.
۱۵. ۱۴ حرف مختلف عربى، ۱۴ "پاراف قرآنى" مختلف (مانند ا . ل. م، از ۲:۱) را تشکيل ميدهند که در ابتداى ۲۹ سوره قرار دارند. مجموع اين اعداد ميشود ۱۴+۱۴+۲۹=۵۷ = ۱۹*۳.
۱۶. مجموع ۲۹ سوره اى که "پارافهاى قرآن" در آنها آمده است ميشود:۸۲۲=۶۸+۵۰+..........+۷+۳+۲، و ۸۲۲+۱۴ (۱۴ مجموعه پارافها) ميشود ۸۳۶ = ۱۹*۴۴.
۱۷. بين اولين سوره پاراف دار(۲) و آخرين سوره پاراف دار (۶۸)، ۳۸ سوره بدون پاراف وجود دارد
۱۹*2=۳۸.
۱۸. بين اولين و آخرين سوره هاى پاراف دار۱۹ مجموعه پاراف دار و بدون پاراف وجود دارد.
۱۹. ۳۰ عدد مختلف در قرآن تکرار شده است: ۱،۲،۳،۴،۵،۶،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱۲، ۱۹،۲۰،۳۰،۴۰،۵۰،۶۰،۷۰،۸۰، ۹۹،۱۰۰،۲۰۰،۳۰۰،۱۰۰۰،۲۰۰۰،۳۰۰۰،۵۰۰۰،۵۰۰۰۰، ۱۰۰۰۰۰، مجموع اين اعداد ميشود ۱۶۲۱۴۶، که ميشود ۱۶۲۱۴۶= ۱۹*۸۵۳۴.

اين خلاصه فشرده اى بود از معجزات ساده.

انشاء رياضی                                                            

قرآن پديده خاص و بى نظيرى در بر دارد که هرگز در کتاب ديگرى يافت نميشود.
۲۹ سوره با ۱۴ مجموعه مختلف به اسم "پارافهاى قرآنى" (امضاء مخفف قرآنى ) آغاز ميشوند که هر کدام شامل يک تا پنج حرف هستند. ۱۴ حرف، يعنى نصف حروف الفباء عربى، در اين مجموعه ها بکار رفته است. اهميت پارافهاى قرآنى از طريق الهى به مدت ۱۴ قرن حفظ شده بود و پنهان مانده بود. قرآن در آيات ۱۰:۲۰ و۶-۲۵:۴ درباره معجزه خود، بعنى اثبات نويسندگى الهى، ميگويد که مقدر شده بود تا براى زمانى تعيين شده از قبل، پنهان بماند:



آنها گويند، "چرا معجزه اى از طرف پروردگارش بر او نيامد "آينده از آن خدا است، پس منتظر باشيد، و من هم با شما منتظر هستم." [
۱۰:۲۰]

کسانى که کافر شدند گفتند، "اين دروغى است که او با کمک مردم ديگر جعل کرد. " آنها کفر گفته اند و دروغ. ديگران گفتند، "افسانه هاى قديمى است که او نوشته است؛ براى او شبانه روز ديکته شده." بگو، اين از طرف کسى فرستاده شده است که راز آسمانها و زمين را ميداند. او عفو کنده است؛ مهربانترين.

[
۶-۲۵:۴]



پارافهاى قرآن قسمت مهمى از معجزه رياضى قرآن را بر پايه عدد
۱۹، تشکيل ميدهند.

زمينه تاريخى

در سال
۱۹۶۸ به اين نتيجه رسيدم که ترجمه هاى کنونى قرآن به انگليسى، پيغام حقيقى آخرين کتاب خدا را در بر ندارند. براى مثال دو نفر از معروف ترين مترجمان قرآن، يوسف على و مارمادوک پيکتال، هنگام ترجمه ۳۹:۴۵ که معيار عظيم مشخص کننده قرآن است، نتوانستند بر سنتهاى دينى فاسدشان غلبه کنند.

هنگامکه تنها خدا دکر شود، قلب کسانى که به آخرت ايمان ندارند با بيزارى تنگ ميشود. اما وقتى ديگران در کنار او ذکر شوند، راضى ميشوند. [
۳۹:۴۵]
جدول شماره ۱ : فهرست پارافهاى قرآنى و سوره هايشان
شماره
شماره سوره
اسم سوره
پاراف قرآنى
۱
۲
گوساله ماده
 ا. ل. م.
۲
۳
آل عمران
ا. ل. م.
۳
۷
برزخ
ا. ل. م. ص.
۴
۱۰
يونس
ا. ل. ر.
۵
۱۱
هود
ا. ل. ر.
۶
۱۲
يوسف
ا. ل. ر.
۷
۱۳
رعد
ا. ل. م. ر.
۸
۱۴
ابراهيم
ا. ل. ر.
۹
۱۵
سرزمين حجر
ا. ل. ر.
۱۰
۱۹
مريم
ک. ه. ى. ع. ص.
۱۱
۲۰
ط. ه
ط. ه.
۱۲
۲۶
شعرا
ط. س. م.
۱۳
۲۷
مورچه
ط. س.
۱۴
۲۸
تاريخ
ط. س. م.
۱۵
۲۹
عنکبوت
ا. ل. م.
۱۶
۳۰
روميان
ا. ل. م.
۱۷
۳۱
لقمان
ا. ل. م.
۱۸
۳۲
سجده
ا. ل. م.
۱۹
۳۶
ى. س.
ى. س.
۲۰
۳۸
ص
ص
۲۱
۴۰
عفو کننده
ح. م..
۲۲
۴۱
مفصل
ح. م.
۲۳
۴۲
مشورت
ح. م. ع. س. ق.
۲۴
۴۳
تجملات
ح. م.
۲۵
۴۴
دود
ح. م.
۲۶
۴۵
زانو زدن
ح. م.
۲۷
۴۶
تپه هاى شنى
ح. م.
۲۸
۵۰
ق
ق
۲۹
۶۸
قلم
 ن و ن

يوسف على کلمه بسيار مهم "تنها" را در ترجمه خود حذف کرد، و بقيه آيه را با اضافه کردن کلمه "(خدايان)" تغيير داد. بنابراين، او کاملا اين مهم ترين معيار قرآنى را از بين برد. او آيه ۳۹:۴۵ را اينطور ترجمه کرد:



هنگاميکه خداى يکتا ذکر شود، قلب کسانيکه به آخرت ايمان ندارند پر از ترس و وحشت ميشود؛ اما وقتى (خدايان) غير از او دکر شوند، مشاهده ميشود، آنها پر از شادى ميشوند. (طبق گفته يوسف على) [
۳۹:۴۵]



اصطلاح "هنگاميکه خداى يکتا ذکر شود،" مانند گفته "هنگاميکه تنها خدا ذکر شود،" نيست، هر کسى ميتواند خداى يکتا را ذکر کند و همچنين محمد يا مسيح را ذکر کند و هيچکس هم ناراحت نخواهد شد. اما اگر "تنها خدا ذکر شود،" ديگر نميتوانيد اسم ديگرى را ذکر کنيد، و بسيارى از مردم- کسانيکه محمد يا مسيح را بت قرار داده اند- ناراحت خواهند شد. بنابراين، يوسف على نتوانست خود را راضى کند تا حقيقت قرآنى را نشان دهد، چنانچه اين باعث آشکار شدن ايمان فاسدش ميشد.

مارمادوک پيکتال "تنها" را درست ترجمه کرد، اما معيار قرآنى را با قرار دادن عقايد شخصى خود در پرانتز، از بين برد؛ او
۳۹:۴۵ را اينطور ترجمه کرد:



و هنگاميکه تنها الله ذکر شود، قلب کسانى که به آخرت ايمان ندارند متنفر ميشود، و هنگاميکه کسانى که در کنار او (ميپرستند)، ذکر شوند، مشاهده ميشود! آنها خوشحال هستند. [
۳۹:۴۵] (طبق مارمادوک پيکتال)



هنگاميکه ديدم حقيقت کلام خدا اينطور تغيير داده شده، تصميم گرفتم تا قرآن را ترجمه کنم، حداقل براى منفعت فرزندان خودم. از آنجاييکه حرفه من شيمى بود، و با وجود تاريخچه گسترده دينى من-پدر من صوفى مشهورى بود در مصر- من به خدا قسم خوردم که از آيه اى به آيه ديگر نروم مگر اينکه کاملا آنرا درک کنم.

من همه ترجمه ها و تفاسيرى را که ميتوانستم پيدا کنم خريدارى کردم، آنها را روى ميزى بزرگ قرار دادم، و ترجمه خود را آغاز کردم. اولين سوره، کليد، در چند روز کامل شد. اولين آيه از سوره
۲، "ا. ل. م." است. ترجمه اين آيه چهار سال بطول انجاميد، و مصادف شد با آشکار شدن "راز" الهى، معجزه عظيم رياضى قرآن.

کتابهاى تفاسير قرآنى به اتفاق آرا به اين نتيجه رسيده بودند که " هيچکس معانى و اهميت پارافهاى قرآنى ا. ل. م.، يا هر پاراف ديگرى را نميداند." من تصميم گرفتم تا قرآنى را در کامپيوتر بنويسم، و همه متن آنرا بررسى کنم، و ببينم آيا در ميان اين پارافهاى قرآنى رابطه اى از نظر رياضى وجود دارد يا نه.

من از کامپيوترى استفاده ميکردم که بوسيله خد تلفن به کامپيوترى عظيم متصل بود. براى امتحان فرضيات خود تصميم گرفتم پارافهاى قرآنى تک حرفى "ق" از سوره
۴۲ و ۵۰ و "ص" از سوره ۷، ۱۹، و ۳۸، و "ن" (نون) از سوره ۶۸ را بررسى کنم. همانطور که در اولين کتابم معجزه قرآن : اهميت الفباى مرموز (توليدات اسلامى، سال ۱۹۷۳) نشان داده شده است، بسيارى از کوششهاى قبلى براى آشکار کردن اين راز با شکست مواجه شده بود.



پاراف قرآنى " ق "

اصلاعات کامپيوترى نشان داد که تنها سوره هايى که پاراف "ق" دارند،
۴۲ و ۵۰، هر دو داراى تعداد مساوى "ق" هستند، ۵۷ و ۵۷. اين اولين اشاره بود که نشان ميداد سيستم رياضى سنجيده اى در قرآن وجود دارد.

اسم سوره
۵۰ "ق" است و با "ق" شروع ميشود، و اولين آيه اينطور خوانده ميشود، "ق و قرآن مجيد." اين نشان ميدهد که "ق" نمانيده "قرآن" است و مجموع "ق" ها در هر دو سوره پاراف دار "ق" نشان دهنده ۱۱۴ سوره قرآن است (۶۱۹ = ۱۱۴ = ۵۷+ ۵۷). اين عقيده با اين واقعيت که کلمه "قرآن" در قرآن ۵۷ مرتبه تکرار شده است محکم تر شد.

قرآن در سوره "ق" بعنوان "مجيد" توجيه شده است، و کلمه عربى "مجيد" مقئار عدديش ميشود :
۵۷ = (۴)د + (۱۰) ى + (۳) ج + (۴۰) م.

سوره
۴۲ داراى ۵۳ آيه است، و ۵۱۹ = ۹۵ = ۵۳ + ۴۲.

سوره
۵۰ داراى ۴۵ آيه است، و ۹۵= ۴۵+۵۰ ، همان مجموع در سوره ۴۲ است. با شمردن "ق" ها در همه آيات شماره "۱۹" در سراسر قرآن، مجموع ميشود ۷۶ يا ۴۱۹. خلاصه اصلاعات مربوط به "ق" در زير نوشته شده است:۱. تعداد تکرار "ق" در سوره "ق" در سوره "ق" (شماره ۵۰) ۵۷ مرتبه است، ۳۱۹.
۲. حرف "ق" در سوره ديگر پاراف دار-ق ميشود ۱۱۴ که مساوى تکرار شده است، ۵۷.
۳. مجموع تکرار "ق" در دو سوره پاراف دار-ق ميشود ۱۱۴ مه مساويست با تعداد سوره هاى قرآن.۴. "قرآن" در قرآن ۵۷ مرتبه تکرار شده است.۵. توجيه قرآن بعنوان "مجيد"، به تعداد تکرار حرف "ق" در هر يک از سوره هاى پاراف-ق مربوط ميشود، مقرار عددى کلمه "مجيد" ۵۷ است.۶. سوره ۴۲ داراى ۵۳ آيه است، و ۴۲+۵۳ ميشود ۹۵، يا ۵ ۱۹.
۷. سوره ۵۰ داراى ۴۵ آيه است، و ۵۰+۴۵ هم ميشود ۹۵، ۵ ۱۹.
۸. تعداد "ق" ها در همه آيات شماره "۱۹" در سراسر قرآن ميشود ۷۶، يا ۴۱۹.



نشانه هايى از انشاء رياضى قرآن پديدار شد. براى مثال، مشاهده شد که مردميکه به لوط کافر شدند، در آيه
۱۳:۵۰ آمده است و در همه قرآن ۱۳ مرتبه تکرار شده است- ۷:۸۰؛ ۸۹، ۷۴، ۱۱:۷۰؛ ۲۱:۷۴؛ ۲۲:۴۳؛ ۲۶:۱۶۰؛ ۵۶، ۲۷:۵۴؛ ۲۹:۲۸؛ ۳۸:۱۳؛ ۵۰:۱۳؛ و ۵۴:۳۳. همه جا به آنها بعنوان "قوم" اشاره شده است، بجز يک استثناء در سوره پاراف دار-ق ۵۰، جاييکه به آنها بعنوان "اخوان" اشاره شده است. واضح است که اگر کلمه ق- دار "قوم" استفاده شده بود، شمارش حرف "ق" در سوره ۵۰ ميشد ۵۸، و اين پديده بکلى از بين ميرفت. صحت و دقت مطلق رياضى طورى است که تغيير تنها يک حرف، اين سيستم را بکلى از بين ميبرد. مثال ديگرى در همين رابطه اشاره به مکه است در آيه ۳:۹۶ بعنوان "بکه"! ديکته عجيب اين شهر معروف، قرنها مساله طلاب مسلمان بوده است. اگر چه مکه در قرآن آيه ۴۸:۲۴ درست ديکته شده است، بجاى حرف "م" در آيه ۳:۹۶ حرف "ب" بکار برده شده است. معلوم ميشود که سوره ۳ با پاراف "م" شروع ميشود، و اگر "مکه" در آيه ۳:۹۶ صحيح ديکته شده بود، شمارش حرف "م" با کد رياضى قرآن مغايرت پيدا ميکرد.



نون (ن)

اين پاراف در نوع خود بى نظير است؛ در يک سوره آمده است،
۶۸، و اسم اين حرف در نسخه اصلى با سه حرف ديکته شده است- نون- بنابراين، دو "ن" شمره ميشود. شمارش اين حرف در سوره پاراف دار-ن ۱۳۳ مرتبه است، يا ۷۱۹.

"ن" آخرين پاراف قرآنى است (جدول
۱) و اين واقعيت مشاهدات خاصى را بوجود مى آورد. براى مثال، تعداد آيات از اولين پاراف قرآنى (ا. ل. م. از ۲:۱) تا آخرين پاراف (ن. از ۶۸:۱) ميشود ۵۲۶۳، يا ۲۷۷۱۹. کلمه "خدا" (الله) ۲۶۴۱ (۱۳۹۱۹) مرتبه در بين اولين پاراف و آخرين پاراف تکرار شده است. از آنجاييکه مجموع تکرار کلمه "خدا" ۲۶۹۸ است، در نتيجه تکرار آن در خارج از پارافهاى "ا. ل. م." از سوره ۲:۱ از يک طرف، و پاراف "ن" از سوره ۶۸:۱ از طرف ديگر، ميشود ۵۷، يا ۳ ۱۹. جدول ۹ تا ۲۰ ثابت ميکند که پاراف "نون" بايد با دو "ن" باشد.



(ص)

اين پاراف در ابتداى سه سوره آمده است،
۷، ۱۹، و ۳۸، و مجموع تکرار حرف "ص" در اين سه سوره ميشود ۱۵۲، ۸۱۹ (جدول ۲). قابل توجه است که در ۷:۶۹، کلمه "بسطه" با "ص" نوشته شده است بجاى "س." اين تغيير بسيار اشتباه است و کد قرآن را از بين ميبرد. با نگاهى به قديمى ترين قرآن موجود، نسخه تاشکنت، معلوم شد که کلمه "بسطه" با ديکته صحيح نوشته شده است، يعنى با "س" (به کپى زير توجه کنيد).جدول ۲ : تعداد تکرار حرف "ص" در سوره پاراف دار "ص"
تعداد تکرا ر حرف "ص"
شماره سوره
۹۷
۲۶
۲۹
۷
۱۹
۳۸
  ( ۸X۱۹ )= ۱۵۲
        












۱۹" مضرب مشترک قرآن است، در ژانويه سال ۱۹۷۴ حقيقت گرفت که مصادف شد با ذيحجه سال ۱۳۹۳ هجرى. قرآن در سال ۱۳ قبل از هجرت وحى شد. به اين نتيجه ميرسيم که تعداد سالهاى از تاريخ وحى قرآن، تا تاريخ وحى معجزه قرآن، ميشود ۱۴۰۶=۱۳+۱۳۹۳ يا ۷۴۱۹. همانطوريکه در بالا اشاره شد، معجزه قرآن در ژانويه سال ۱۹۷۴ آشکار شد. از ارتباط بين سال ۷۴۱۹ قمرى و ۱۹۷۴ خورشيدى نميتوان چشم پوشى کرد. اين مساله بخصوص قابل توجه است هنگاميکه متوجه شويم که عدد "۱۹" در سوره ۷۴ آمده است.



س. س. (يس)

اين دو حرف در ابتداى سوره
۳۶ آمده اند. حرف "ى" در اين سوره ۲۳۷ مرتبه تکرار شده است، و حرف "س" ۴۸ مرتبه. مجموع هر دو اين حروف ميشود ۲۸۵، يا ۱۵۱۹.

قابل توجه است که حرف "ى" در قرآن به دو صورت نوشته شده است؛ يکى مشخص و ديگرى مخفى يا نامشخص. "ى" مخفى ممکنست براى کسانيکه به زبان عربى مسلط نيستند اختلال ايجاد کند. مثال خوب کلمه "ارينى" است که دوبار در
۱۲:۳۶ آمده است. حرف "ى" دو بار در اين کلمه آمده است، اولين "ى" نامشخص است و دومين "ى" مشخص. سوره ۳۶ هيچيک از "ى"هاى مخفى را ندارد. اين پديده هيبت انگيزى است، و معمولا در سوره طويلى مانند سوره ۳۶ چنين پيده اى را نمى بينيم. در کتابم، "قرآن: معرفى بصرى معجزه (توليدات اسلامى، سال ۱۹۸۲)، "ى"ها و "س"ها در سوره ۳۶ با ستاره مشخص شده اند.



ح. م. (حم)

هفت سوره در قرآن با حروف "ح" و "م" شروع ميشود؛ سوره
۴۰ تا ۴۶. مجموع تکرار اين حروف در اين هفت سوره پاراف دار- ح. م. ميشود ۲۱۴۷، يا ۱۱۳۱۹. جزييات در جدول ۳ نشان داده شده است. طبيعتآ تغيير تنها يک حرف "ح" يا "م" در هر يک از اين هفت سوره پاراف دار- ح. م. اين پديده هيبت انگيز را از بين ميبرد.

جدول
۳ : تکرار حروف "ح" و "م" در هفت سوره پاراف دار-ح.م

شماره                               تکرار حروف
سوره           ح            م             ح+م

442           380         64            40
324           276         48            41
353           300         53            42
368           324         44            43
166           150         16            44
231          200         31            45
261          225         36            46

(جمع کل     292       1855      2147(113*19


(ع. س. ق. (عسق


اين پاراف ها آيه ۲ از سوره ۴۲ را تشکيل ميدهند و مجموع تکرار اين حروف در اين سوره ميشود ۲۰۹، يا ۱۱ ۱۹. حرف "ع"
۹۸ مرتبه و حرف "س" ۵۴ مرتبه، و حرف "ق" ۵۷ مرتبه تکرار شده است.


قابل توجه: "شمارش مجدد و با دقت حروف مقطعه (پاراف های) قرآنی که در سال ۲۰۰۲ با شمارش دستی و استفاده از دو نرم افزار کامپیوتری انجام شد، صحت شمارش دکتر رشاد خلیفه را تایید نمود به استثناء تعداد کمی از محاسبات مربوط به دو حرف مقطعه "ا" و "ل". شمارش جدید حروف مقطعه قرآنی اگرچه با شمارش دکتر خلیفه تفاوت دارد، اما بازهم ضریب ۱۹ بوده و به عنوان قسمتی از معجزه ریاضی قرآن باقی می ماند. جزئیات این شمارش جدید را میتوان در تارنمای زیر یا دیگر تارنماهای مربوطه مشاهده نمود


(ا. ل. م. (الم

حروف "ا،" "ل،" "م،" مورد استفاده ترين حروف در زبان عربى هستند، و به همين ترتيبى که در پارافهاى قرآنى مى بينيم_ اول "الف،" سپس "ل،" و بعد "م". اين حروف شش سوره را آغاز ميکنند- ۲، ۳، ۲۹، ۳۰، ۳۱، و ۳۲- و مجموع تکرار اين سه حرف در هر يک از اين شش سوره مضربى از ۱۹ است [۹۸۹۹ (۵۲۱۱۹)، ۵۶۶۲ (۲۹۸۱۹)، ۱۶۷۲ (۸۸۱۹)، ۱۲۵۴ (۶۶۱۹)، ۸۱۷ (۴۳۱۹)، و ۵۷۰ (۳۰۱۹ ) بترتيب]. بنابراين، مجموع تکرار آنها در شش سوره ميشود ۱۹۸۷۴ (۱۰۴۶۱۹)، و تغيير هر يک از اين حروف اين پديده را از بين ميبرد.
۸۹۴۵ ۶۴۹۳ ۴۴۳۶ ۱۹۸۷۴ (۱۹X ۱۰۴۶)




جدول ۴ : تکرار حروف "الف،" "ل،" "م"
در سوره هاى پاراف دار- ا. ل. م
    شماره سوره              تعداد تکرار
سوره        ا          ل           م             مجموع
     9899(521 *19)    2195     3202   4502        2 
  5662(298*19)    1249     1892   2521        3 
                   1672(88*19)      344       554     774       29
1254(66*19)      317       393     544       30
817(43*19)      173       297      347      31
570(30*19)      158       155      257      32

19874(1046*19)    4436     6493    8945جمع کل
۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، و ۱۵ يافت ميشوند. مجموع تکرار اين حروف در اين سوره ها ميشود ۲۴۸۹ (۱۳۱۹ )، ۲۴۸۹ (۱۳۱۱۹)، ۲۳۷۵(۱۲۵۱۹)،۱۱۹۷ (۶۳۱۹)، و ۹۱۲ (۴۸۱۹)، بترتيب (جدول ۵).



جدول
۵ : تکرار حروف "الف،" "ل،" "ر" در سوره هاى پاراف دار- ا. ل. ر.

شماره                                تعداد تکرار
سوره       ا         ل         ر            مجموع
2489(131*19)           257      913     1319       ال
2489(131*19)           325      794     1370      11
2375(125*19)           257      812     1306      12
1197(63*19)           160      452       585      14
912(48*19)             96      323       493      15
9462(498*19)           1095    3294  5073 جمع کل
اين حروف در ابتداى يک سوره آمده اند سوره شماره ۱۳، و مجموع تکرار اين چهار حرف ميشود ۱۴۸۲، يا ۷۸۱۹. حرف "الف" ۶۰۵ مرتبه تکرار شده است حرف "ل" ۴۸۰ مرتبه و حرف "م" ۲۶۰ مرتبه و حرف "ر" ۱۳۷ مرتبه.

ا. ل. م. ص. (المص )
تنها يم سوره با اين پاراف ها آغاز شده است، سوره
۷، و حروف "الف" در اين سوره ۲۵۲۹ مرتبه تکرار شده است، حروف "ل" ۱۵۳۰ مرتبه، حرف "م" ۱۱۶۴ مرتبه، و حرف "ص" ۹۷ مرتبه . بنابراين، مجموع تکرار اين چهار حرف در اين سوره ميشود: ۲۸۰۱۹=۵۳۲۰=۹۷+۱۶۴+۱۵۳۰+۲۵۲۹.

نکته قابل توجهى در اينجا است که ارتباط خاص اتصال حرف "ص" را نشان ميدهد. اين پاراف در سوره
۱۹ و ۳۸ هم آمده استأ حرف "ص" در سوره ۷ باعث ميشود تا مجموعى حاصل شود که بر عدد ۱۹ قابل قسمت باشد، و اين مجموع همچنين با سوره هاى ۱۹ و ۳۸ باعث ميشود تا مجموعى قابل قسمت بر عدد ۱۹ تشکيل دهد. (به صفحه ۶۱۴ توجه کنيد).

بعلاوه، پاراف قرآنى "ص" با پارافهاى قرآنى "ک. ه. ى. ع." از سوره
۱۹ هم ارتباط پيدا ميکند تا مجموعى حاصل کند که بر عدد ۱۹ قابل قسمت باشد (به صفحه ۶۱۷ توجه کنيد). اين ارتباط اتصال- که فقط مختص پاراف "ص" نيست- به پيچيدگى کد رياضى قرآن کمک ميکند.

ک. ه. ى. ع. ص. (کهيعص )
اين طولانى ترين مجموعه پارافها است که داراى پنچ حرف است و در يک سوره آمده است، سوره
۱۹. حرف "ک" در سوره ۱۹، ۱۳۷ مرتبه تکرار شده است، حرف "ه" ۱۷۵ مرتبه، حرف "ى" ۳۴۳ مرتبه، حرف "ع" ۱۱۷ مرتبه، و "ص" ۲۶ مرتبه. بنابراين، مجموع تکرار اين پنچ حرف ميشود ۴۲۱۹=۷۹۸=۲۶+۱۱۷+۳۴۳+۱۷۵+۱۳۷.

ه. ، ط. ه. (طه)، ط. س. (طس)، ط. س. م. (طسم)
ارتباط پيچيده اى اين پارافهاى قرآنى را بهم مربوط ميسازد تا مجموعى حاصل کند که بر عدد
۱۹ قابل قسمت است. پاراف "ه" در سوره هاى ۱۹ و ۲۰ آمده است. پاراف "ط. ه." در سوره ۲۰ آمده است. پاراف "ط. س." در ابتداى سوره ۲۷ آمده است، در حالى که پاراف "ط. س. م." در ابتداى سوره هاى ۲۶ و ۲۸ آمده است.

در اينجا بايد توجه شود که پاراف هاى طولانى تر و پيچيده تر در سوره هايى يافت ميشوند که معجزاتى بسيار قوى، و غير عادى در آن سوره ها شرح داده شده است. براى مثال، تولد عيسى توسط مريم باکره در سوره
۱۹ آمده است که با طولانى ترين پارافها، ک. ه. ى. ع. ص. آغاز ميشود. پارافهاى متصل "ه.،" "ط. ه.،" "ط. س.،" و "ط. س. م." در ابتداى سوره هايى آمده است که معجزات موسى، و عيسى، و وقايع غير عادى در رابطه با سليمان و جن هايش را توضيح ميدهد. خدا اينچنين شواهد محمکترى براى حمايت معجزات قوى تر فراهم ميکند. تعدد تکرار اين پارافهاى در جدول ۶ آمده است. 

 جدول ۶ : تکرار پارافهاى قرآنى "؛ح،" "ط. ح. س.،" و "ط. س. م." در سوره ها يشان



"مقدارعددى"چيست
هنگاميکه قرآن وحى شد،
۱۴ قرن پيش، اعدادى که امروزه ميشناسيم وجود نداشتند. در آن زمان از روشى عمومى پيروى ميشد که از حروف عربى، عبرى، آرامى، و يونانى بعنوان اعداد استفاده ميشد. عدد تعيين شده براى هر حرف "مقدار عددى" (حساب ابجد، يا حساب جمل آن حرف است. مقدار عددى حروف الفباى عربى در جدول ۷ نشان داده شده است.



جدول
۷:مقدارعددىحروف الفبا، 


         أ
۱

        ب
۲
        ج
۳
         د
۴
        هـ
۵
         و
۶
        ك
۲۰
         ل
۳۰
         م
۴۰
        ن
۵۰
       س
۶۰
         ر
۲۰۰
       ش
۳۰۰
        ت
۴۰۰
        ث
۵۰۰
        خ
۶۰۰

         ز
۷
        ح
۸
        ط
۹
     ى
     
۱۰
        ع
۷۰
        ف
۸۰
       ص
۹۰
     ق
۱۰۰
         ذ
۷۰۰
       ض
۸۰۰
        ظ
۹۰۰
      غ
۱۰۰۰



خواص رياضى ديگر سوره هاى پاراف دار

چهارده حرف عربى، نيمى از الفباى عربى، در تشکيل
۱۴ مجموعه مختلف پاراف ها شرکت دارند. با اضافه کردن مقدار عددى هر يک از اين حروف، به تعداد سوره هايى که با پارافهاى قرآنى آغاز ميشوند (۲۹)، مجموعى بدست مى آيد که ميشود ۷۲۲، يا ۲ ۱۹ ۱۹.

بعلاوه، اگر مجموع مقدار عددى همه
۱۴ پاراف را با هم جمع کنيم، باضافه شماره اولين سوره اى که پاراف در آن آمده است، جمع کل ميشود ۹۸۸، يا ۵۲۱۹. جدول ۸ نشان دهنده اين اطلاعات است.

جدول
۸: ۱۴ حرفى که پاراف هاى قرآنى را بوجود مى آورند 
الحروف
مقدار عددى
  اولين  سوره
أ
۱
۲
ل
۳۰
۲
م
۴۰
۲
ص
۹۰
۷
ر
۲۰۰
۱۰
ك
۲۰
۱۹
هــ
۵
۱۹
ى
۱۰
۱۹
ع
۷۰
۱۹
ط
۹
۲۰
س
۶۰
۲۶
هـ
۸
۴۰
ق
۱۰۰
۴۲
ن
۵۰
۶۸

ــــــــــ
ــــــــــ

۶۹۳
۲۹۵
۶۹۳ + ۲۹۵ =۹۸۸ =۱۹X ۵۲
همچنين ۶۹۳ + ۲۹ (سوره) =۷۲۲ = ۱۹ x   ۱۹ x  ۲ .

اگر تعداد تکرار هر يک از ۱۴ حرفى را که در جدول ۸ آمده است، بعنوان پاراف باضافه شماره سوره هايى که حروف در آنها بعنوان پاراف آمده اند، کنيم، جمع کل ما ميشود ۲۰۳۳، يا ۱۰۷ ۱۹. به جدول ۹ توجه کنيد.

 


۳ نظر:

firuzeh گفت...

دوست موحد و گرامی, قبل از هر چیز لازم میدونم از زحماتی که برای تهیه و تنظیم مطالب کشیده اید, صمیمانه تشکر کنم. من خیلی از نوشته هاتون استفاده میکنم و از خداوند براتون آرزوی سلامتی و اجری دو چندان دارم. من در پاسخ به سوالات بعضی از دوستان از مطالب شمااستفاده می کنم,امیدوارم راضی باشید. در پناه حق موید باشید.

karim eslami گفت...

سلام فيروزه ي گرامي استفاده از وبلاگ با ذكر منبع براي همه آزاد است خداوند به شما جزاي خير دهد
بنده ي خدا

karim eslami گفت...

سلام فيروزه ي گرامي استفاده از وبلاگ با ذكر منبع براي همه آزاد است خداوند به شما جزاي خير دهد
بنده ي خدا