آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)

آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)
نیروی گرانش در سیاهچاله ها بحدی قویست که همه چیز را بدرون خود میکشد حتی نور هم در دام این نیرو می افتد و نمیتواند از آن بگریزد

9 - تحریف در تورات و انجیل



بنام خدا
آیا در تورات و انجیل که امروز در دست یهودیان و مسیحیان است تحریف صورت گرفته ؟
قبل از اینکه وارد بحث شوم ابتدا عزیزانی که میگویند در تورات و انجیل تحریف صورت نگرفته آیاتی از تورات و انجیل را به من بدهند که رسول امی در آن مکتوب باشد همانگونه که قرآن میگوید در کدام آیه ی انجیل و یا تورات مکتوب است که این رسول امی بنام احمد خواهد آمد ؟
الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِندَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَآئِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُواْ بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُواْ النُّورَ الَّذِيَ أُنزِلَ مَعَهُ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ [الأعراف : 157]
کسانی که رسول پیامبر مردمی را پیروی میکنند کسی را که برایشان در تورات نوشته شده و انجیل آنها را امر به معروف می کند و از منکر نهیشان میکند و پاکیزه ها را برایشان حلال میکند و پلیدی ها را برایشان حرام میکند و بارهایشان را و زنجیر هایی که بر آنها بوده را بر میدارد و کسانی که به او ایمان آوردند و او را کمک کردند و یاریش نمودند ونوری را که با او نازل شد پیروی نمودند آنها نجات یافته ها هستند 157
و یا  نام احمد در کجای انجیل ثبت شده که قرآن به آن اشاره میکند ؟
 آیا همین آیات بر وجود تحریف در تورات و انجیل کافی نیست ؟
وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءهُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِينٌ [الصف : 6]
و وقتی که عیسی پسر مریم گفت که من فرستاده ی خدا بسوی شما هستم تصدیق کننده ای به آنچه با شماست از تورات  و بشارت دهنده به رسولی که بعد از من می آید و نامش احمد است 
ویا اینکه کدام یک از آیات تورات و انجیل اشاره میکند به چنین معامله ای در تورات و انجیل که قران به آن اشاره دارد ؟
إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقّاً فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ [التوبة : 111]
البته خدا از مومنان جانهایشان ومالهایشان را در مقابل  باغی در بهشت خریده است در راه خدا نبرد می کنند میکشند وکشته می شوند وعده ایست به حقیقت برای اوست (خدا)در تورات و انجیل وقران وهر کس که به عهدش از خدا وفا کند پس به خاطر معامله تان با خدا شادی کنید وآن همان رستگاری بزرگ است 111
حالا سوال اینست که در کجای تورات و انجیل مصداق چنین آیه هایی هست ؟ و در صورتی که مدعیانی که بر عدم تحریف تورات و انجیل اصرار دارند و پافشاری میکنند نتوانند آیه ای از تورات و انجیل بیاورند که نمیتوانند باید اقرار کنند که در تورات و انجیل تحریف صورت گرفته
آیا در تورات و انجیل که امروز در دست یهودیان و مسیحیان است تحریف صورت گرفته ؟
جواب به این سوال در آیات قرآن بروشنی داده شده و از آیات قرآن استنباط میشود که جواب مثبت است و اشاره ی این آیات نشان میدهد که تحریف صورت گرفته که در این مقاله سعی بر این است که آیاتی را که نشان میدهد  تورات و انجیل مورد تحریف قرار گرفته را بررسی کنیم اما باید بدانیم که فتنه گرانی با طرح ایمان به کتب من قبل میخواهند به نوعی قرآن را به حاشیه برانند و بدانیم که ما بر اساس قرآن باید به تورات و انجیل ایمان داشته باشیم و هم چنین بر ملایکه و غیب هم باید ایمان داشته باشیم که داریم اما بدانیم که قرآن ما را به پیروی و تبعیت از تورات و انجیل و یا ملایکه و غیب ارجاع نمیدهد و از ما میخواهد که به قرآن تکیه کنیم و قرآن تنها خود را کتابی میداند که به راه پایدار هدایت میکند و به پیامبرش دستور میدهد که بوسیله ی قرآن تذکر دهد به کسانی که از پروردگارشان هراس دارند
وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [البقرة : 120]
و یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمیشوند مگر انکه از مذهب آنها پیروی کنی بگو البته هدایت حقیقی آن هدایتی است که از جانب خداست و اگر از هوس های انها پیروی کنی بعد ازآنچه که از دانش بسوی تو آمد  برای تو ولی (سرپرست) و یاوری نخواهد بود 120 

پیروان ادیان به خصوص  یهود و نصاری آیات خدا در تورات و انجیل راتحریف میکردند بطوریکه آنها را  با دستهای خود مینوشتند و آنها را به خدا نسبت میدادند
فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَـذَا مِنْ عِندِ اللّهِ لِيَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُمْ مِّمَّا يَكْسِبُونَ [البقرة : 79]
پس وای بر کسانیکه کتاب را با دستانشان مینویسند و میگویند این از جانب خداست تا آن را به قیمت کمی بفروشند پس وای بر آنها و آنچه دستانشان نوشت و وای بر آنها و آنچه کسب می کنند (با دروغ بستن به خداکاسبی می کنند) 79  

چرا قرآن به محمد رسول الله هشدار میدهد مراقب باشد که این گمراهان او را او را اغوا نکرده و به فتنه نیندازند و بر اساس کتاب حکم کند زیرا تحریفات این کتابها حکم خدا را دگر گون میکرد مانند حکم سنگسار برای زناکار در تورات که با یکصد ضربه در قرآن متفاوت است و پیامبر باید بر اساس قران حکم کند و نه تحریفاتی که بنی اسراییل در تورات انجام داده اند
وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللّهُ إِلَيْكَ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللّهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيراً مِّنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ [المائدة : 49]
و آنكه ميان آنها حكم كن بر اساس آنچه خدانازل کرده وازهوا هايشان پیروی  نكن و مراقب آنها باش تا تو را به فتنه نيندارند از بعضي از انچه را كه خدا بسوي تو نازل كرده واگر روي گرداندند بدانكه حتما خدا مي خواهد كه به (سزای ) بعضي از گناهانشان برساندشان و قطعا بسياري از مردم گمراهند  49  
وَإِن كَادُواْ لَيَفْتِنُونَكَ عَنِ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ لِتفْتَرِيَ عَلَيْنَا غَيْرَهُ وَإِذاً لاَّتَّخَذُوكَ خَلِيلاً [الإسراء : 73]
و نزدیک بود تو را فریب دهند از آن چیزی که بسویت وحی کردیم تا برما دروغ ببندی چیزی غیر از آنچه ( که به تو وحی میشود) و (اگر این کار را می کردی) آنوقت تو را به دوستی خود می گرفتند 73
چرا خداوند با تاکید به رسولش میگوید در آیات که به او وحی میشود شک نکند ؟ زیرا قوانین دست خورده در تورات و انجیل گاهآ با قوانین ناب خالص و بدور از تعصبهای جاهلی قرآن متفاوت است و آنها با احکام محمد رسول الله  که بر گرفته از آیات قران بود مشکل داشتند
الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ [البقرة : 147]
حق از جانب پروردگار توست پس از شک کننده ها نباش  147
الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلاَ تَكُن مِّن الْمُمْتَرِينَ [آل عمران : 60]
حق از جانب پروردگار توست پس از شک کننده ها نباش  60
أَفَغَيْرَ اللّهِ أَبْتَغِي حَكَماً وَهُوَ الَّذِي أَنَزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّلاً وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْلَمُونَ أَنَّهُ مُنَزَّلٌ مِّن رَّبِّكَ بِالْحَقِّ فَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ [الأنعام : 114]
آیا من دنبال حکمی غیر از حکم خدا باشم ؟ در حالیکه اوکسیست که کتاب مفصلی را بسوی شما نازل کرده و کسانی که به آنها کتاب را دادیم می دانند که قطعآ آن به حقیقت از جانب پروردگارت نازل گردیده پس از شک کننده ها نباش 114
فَإِن كُنتَ فِي شَكٍّ مِّمَّا أَنزَلْنَا إِلَيْكَ فَاسْأَلِ الَّذِينَ يَقْرَؤُونَ الْكِتَابَ مِن قَبْلِكَ لَقَدْ جَاءكَ الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلاَ تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ [يونس : 94]
و اگر تو از آنچه بسویت فرستادیم شک داری پس ازکسانی که قبل از تو کتاب را میخوانند بپرس مطمئن باش که حق از جانب پروردگارت بسوی تو آمد و از شک کننده ها نباش 94
چرا قرآن مصدق و مهیمن کتابهای پیشین است زیرا در آنها دست برده شده و قران با تصدیق سخنان صحیح سخنان مخدوش و نا صحیح را که به آن افزوده و یا از ان کم کرده اند توسط ایات بازگو میکند و اختلافاتی را که بنی اسراییل در کتابها ایجاد کرده اند روشن میسازد
وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِناً عَلَيْهِ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ عَمَّا جَاءكَ مِنَ الْحَقِّ لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجاً وَلَوْ شَاء اللّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَـكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُم فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ إِلَى الله مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ [المائدة : 48]
و فرستاديم بسوي تو كتاب را به حق تصديق كننده اي به آنچه در حضور آن است از كتاب و نگهباني بر آن (کتاب) پس ميان آنها حكم كن بر اساس آنچه خدا نازل كرده از آنچه براي تو از حقيقت آمد و از هوس هايشان پيروي نكن. براي هر يك از شما روشن گري و راه آشكاري را قرار داديم و اگر خدا مي خواست قطعا شما را امتي واحد قرار ميداد وليكن تا شما را دررنج افکند در آنچه به شما داده است پس در خوبيها مسابقه دهيد بسوي خداست بازگشت شما همگي و آگاه كند شما را به آنچه در آن اختلاف مي كرديد 48
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَقُصُّ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَكْثَرَ الَّذِي هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ [النمل : 76]
قطعآ این قران بر بنی اسراییل میسراید بسیاری ازآنچه را که در آن تخلف میکنند
قُلْ إِنِّي عَلَى بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّي وَكَذَّبْتُم بِهِ مَا عِندِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلّهِ يَقُصُّ الْحَقَّ وَهُوَ خَيْرُ الْفَاصِلِينَ [الأنعام : 57]
بگو یقینآ من بر دلیلی از پروردگارم هستم و شما آن را دروغ میدانید آنچه را که به عجله آن را طلب میکنید پیش من نیست حکمی نیست مگر آنکه مخصوص خداوند است  حقیقت را نقل میکند و او بهترین جدا کننده است 57
واژه ی لحافظون که در باره ی ذکر در قرآن آمده دقیقآ به همین معناست که خدا از کتاب خود که ذکر است محافظت میکند
بدانیم که تمام کتب و صحف و الواحی که در قرآن به پیامبران داده شده ذکر بوده که وحی میشده و امروز ما از آن کتابها بی خبر هستیم اما حفاظت از ذکری که به ابراهیم و نوح و اسمعیل و اسحاق و یعقوب و.... هر پیامبری که داده شده توسط تصدیق پیامبران دیگر محافظت شده و اگر امروز کتاب ها و صحیفه های پیامبران پیشین را جستجو کنید آنها را فقط در قرآن میابید
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ [الحجر : 9] 
البته ما ذکر(قرآن) را نازل کردیم و قطعآ ما از آن محافظت می کنیم 9
زیرا قرآن دارنده ی ذکر است
ص وَالْقُرْآنِ ذِي الذِّكْرِ [صـ : 1]
ص و قرآن دارنده ی ذکر


چرا قران خود را از دیگر کتابها ممتاز میکند وآن را برجسته میسازد ؟ و چرا با اینکه احکام قرآن همان احکام تورات و انجیل است قرآن ما را به خواندن و تدبر در آیات قرآن دعوت میکند و نه در آیات تورات و انجیل  ؟  و قرآن خود را بعنوان کتابی که به استوار ترین راه هدایت میکند معرفی مینماید ؟

إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً كَبِيراً [الإسراء : 9]
به طور یقین این قرآن هدایت می کند بسوی آن چیزی که آن پایدار تر است ومومنین را  بشارت می دهد کسانی را که عمل صالح انجام می دهند که برای آنها پاداشی بزرگ است 9
أَفَلاَ يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ اخْتِلاَفاً كَثِيراً [النساء : 82]
آیا در قرآن تدبر(ژرف اندیشی)نمی کنند واگر از جانب غیر خدا بود در آن اختلافات زیادی پیدا میکردند(82)
قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَـذَا الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيراً [الإسراء : 88]
بگو اگر جنیان و انسانها جمع شوند برای آنکه مانند این قرآن را بیاورند نمیتوانند که مانند آن را بیاورند و اگر چه بعضی از آنها برخی دیگر را پشتیبانی کنند 88
لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُ خَاشِعاً مُّتَصَدِّعاً مِّنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ [الحشر : 21]
اگر این قران را بر کوه نازل میکردیم قطعآ تو میدیدی که کوه از عظمت خداوند فروتن و متلاشی میشد و این مثالها را برای مردم میزنیم تا تفکر کنند 21
 ............فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ................. [المزّمِّل : 20]
...........و هر چقدر برایتان امکان دارد قران بخوانید........20

همانگونه که انجیل مصدق تورات است قرآن مصدق تورات و انجیل است و به عیسی تورات و انجیل و کتاب و حکمت آموخته شد وعیسی نیز مصدق تورات بود و ان را راستی آزمایی میکرد بر همین اساس قران سخنان صحیح و نا صحیح تورات و انجیل را راستی آزمایی میکند
وَقَفَّيْنَا عَلَى آثَارِهِم بِعَيسَى ابْنِ مَرْيَمَ مُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَآتَيْنَاهُ الإِنجِيلَ فِيهِ هُدًى وَنُورٌ وَمُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ [المائدة : 46]
و جمع ساختيم بر تاريخ آنها عيسي پسر مريم را تصديق كننده اي بر آنچه از تورات در حضور اوست و به او انجيل را داديم كه در آن هدايت و نور است و تصديق كننده اي بر آنچه از تورات در حضور اوست و هدايت و پند و اندرزي براي رعايت كنندگان 46
يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تُحَآجُّونَ فِي إِبْرَاهِيمَ وَمَا أُنزِلَتِ التَّورَاةُ وَالإنجِيلُ إِلاَّ مِن بَعْدِهِ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ [آل عمران : 65]
اي اهل كتاب چرا در باره ابراهيم مخاصمه ميكنيد در حاليكه فرستاده نشده تورات و انجيل مگر بعد از او ، آيا با عقل درك نميكنيد 65
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لَسْتُمْ عَلَى شَيْءٍ حَتَّىَ تُقِيمُواْ التَّوْرَاةَ وَالإِنجِيلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيراً مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَاناً وَكُفْراً فَلاَ تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ [المائدة : 68]
بگو اي اهل كتاب بر چيزي نيستيد تا وقتي كه بر پا داريد تورات و انجيل و آنچه را که از پروردگارتان بسوي شما نازل شده و قطعا آنچه بسوي تو از پروردگارت فرستاده شد سرکشی وكفر بسياري از آنها را افزايش مي دهد پس بر قوم كافران تاسف نخور 68
وَلْيَحْكُمْ أَهْلُ الإِنجِيلِ بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فِيهِ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ [المائدة : 47]
و اهل انجيل بايد بر اساس آنچه خدا در آن نازل كرده حكم كنند و هركس به آنچه خدا نازل كرده حكم نكند پس آنها گمراه هستند 47
منظور از بپا داشتن تورات و انجیل چیست؟
 وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُواْ التَّوْرَاةَ وَالإِنجِيلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَيهِم مِّن رَّبِّهِمْ لأكَلُواْ مِن فَوْقِهِمْ وَمِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم مِّنْهُمْ أُمَّةٌ مُّقْتَصِدَةٌ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ سَاء مَا يَعْمَلُونَ [المائدة : 66]
و اگر آنها تورات وانجيل و آنچه فرستاده شد بسوي آنها را بر پا مي داشتند قطعا از بالاي سرشان واز زير پا هايشان (روزی) مي خوردند از آنان امتي هستند ميانه رو و بسياري از آنها بد عمل ميكنند 66 
آیه فوق نشان میدهد که بنی اسراییل و نصارا اقامه ی تورات و انجیل نمی کردند و بر اساس امیال نفسانی خود آیات را تحریف میکردند

قرآن مجموعه ای از صحف پیشین است که  قرآن از ان بنام صحف اولی یاد میکند و پیامبر همین صحف را برای مردم تلاوت میکرده یعنی کتابهای پیامبران پیشین را برای مردم تلاوت میکرده
رَسُولٌ مِّنَ اللَّهِ يَتْلُو صُحُفاً مُّطَهَّرَةً [البينة : 2]
رسولی از جانب خدا که صحف پاک شده را بر آنها تلاوت میکند
إِنَّ هَذَا لَفِي الصُّحُفِ الْأُولَى [الأعلى : 18] صُحُفِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى [الأعلى : 19]
البته این (قرآن ) در صحف پیشینیان است 18 در صحف ابراهیم و موسی
وَقَالُوا لَوْلَا يَأْتِينَا بِآيَةٍ مِّن رَّبِّهِ أَوَلَمْ تَأْتِهِم بَيِّنَةُ مَا فِي الصُّحُفِ الْأُولَى [طه : 133]
و گفتند :چرا آیه ای از پروردگارش برای ما نمی آورد ؟ آیا برای آنها روشنگری ها یی نیامد آنچه که  در صحف پیشین بود 133
قرآن قصه ی اختلافات بنی اسراییل را بر آنها میسراید همان اختلافاتی که بیشتر آنها را درگیر خودش ساخته و از راه حق و حقیقت به بیراهه کشانده
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَقُصُّ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَكْثَرَ الَّذِي هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ [النمل : 76]
البته این قرآن بر بنی اسراییل نقل میکند در باره ی بیشتر آن چیزهایی که آنها در ان اختلاف دارند
إِنَّا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ كَمَا أَوْحَيْنَا إِلَى نُوحٍ وَالنَّبِيِّينَ مِن بَعْدِهِ وَأَوْحَيْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالأَسْبَاطِ وَعِيسَى وَأَيُّوبَ وَيُونُسَ وَهَارُونَ وَسُلَيْمَانَ وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُوراً [النساء : 163]
البته ما بسوی تو وحی کردیم همانگونه که به سوی نوح و پیامبران بعد از اووحی کردیم  و وحی کردیم به ابراهیم و اسماعیل و اسحاق ویعقوب و اسباط و عیسی و ایوب و یونس و هارون و سلیمان و به داوود زبور را دادیم (163)
وَمُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَلِأُحِلَّ لَكُم بَعْضَ الَّذِي حُرِّمَ عَلَيْكُمْ وَجِئْتُكُم بِآيَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَأَطِيعُونِ [آل عمران : 50]
و تصديق كننده اي به آنچه در حضور من است از تورات تا حلال كنم بعضي از آنچه را كه بر شما حرام شده بود و برای شما آيه ای از پروردگارتان آوردم پس از خدا بپرهيزيد و ازمن اطاعت كنيد 50
فَبِظُلْمٍ مِّنَ الَّذِينَ هَادُواْ حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ طَيِّبَاتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَبِصَدِّهِمْ عَن سَبِيلِ اللّهِ كَثِيراً [النساء : 160]
و بخاطر ظلمی از سوی کسانی که یهودی شدند بر آنان حرام کردیم پاکیزه هایی که برایشان حلال شده بود وبخاطر اینکه بسیاری را از راه خداوند باز میداشتند(160)
روش و قوانین خدا در آفرینش تغییر ناپذیر است
لَهُمُ الْبُشْرَى فِي الْحَياةِ الدُّنْيَا وَفِي الآخِرَةِ لاَ تَبْدِيلَ لِكَلِمَاتِ اللّهِ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ [يونس : 64]
برای آنها در زندگی دنیا ودرآخرت بشارت است برای کلمات خدا تبدیلی نیست آنست آن کامیابی بزرگ 64
سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً [الأحزاب : 62]
شیوه ی خدا ست در کسانی که از قبل گذشته اند و هرگز برای قانون خدا تبدیلی نیست 62
........ فَهَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً [فاطر : 43]
آیا غیر از روشی (که در باره ی) پیشینیان (اجرا شد) را انتظار میکشند ؟ و هرگز برای روش خدا تبدیلی نخواهی یافت و هرگز برای روش خدا تحولی نخواهی یافت 43
سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً [الفتح : 23]
قانون خداوند است که از قبل گذرانده شده است و هرگز برای قانون خدا تبدیلی نیست  

برای فهم بهتر موضوع باید معانی واژه گان  زیر مورد بررسی قرار گیرد

شریعت 
تحریف  
تبدیل
سنت
ملت 
امت
منهاج
منسک

شریعت : در کتاب لغت به معنی سنت دین و آیین ترجمه شده است و جمع آن شرایع است که این کلمه در قرآن بصورت جمع نیامده و بیانگر اینست که خداوند یک شریعت روشن بیشتر ندارد که تمام پیامبران به آن توصیه شده اند و همانگونه که قرآن میگوید کافران هم دین دارند مانند  مومنین >> لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ [الكافرون : 6] اما دین و روش آنها تباهی است و آنها را به گمراهی میبرد  شریعت هم مانند دین است که شامل مجموعه ای از قوانین و احکام است که انسانها به آن پایبند هستند از آیات قرآن اینگونه بر می آید که مشرکین و کافران هم برای خود دین و شریعت داشتند اما شریعت خداوند در قرآن برای موحدان یکتا پرست تغییر نکرده و همانگونه که به نوح و ابراهیم و موسی از دین شرع شده به محمد رسول الله هم همان شریعت وحی شده و شریعت خدا برای راهنمایی انسانها تغییر نکرده و کسانی که معتقدند شریعتها ی پیامبران عوض شده و تغییر یافته یا سخت در اشتباهند یا میخواهند تحریفات صورت گرفته در تورات و انجیل را توجیه کنند
شَرَعَ لَكُم مِّنَ الدِّينِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحاً وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ كَبُرَ عَلَى الْمُشْرِكِينَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَيْهِ اللَّهُ يَجْتَبِي إِلَيْهِ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي إِلَيْهِ مَن يُنِيبُ [الشورى : 13]
آیین نهاد بر شما آنچه را که بوسیله ی آن نوح توصیه شد و آنچه که بسوی تو وحی کردیم و آنچه را بوسیله ی آن به ابراهیم و موسی و عیسی توصیه شد که دین را بپا دارید ودر آن تفرقه نکنید آنچه را که آنها را بسوی آن دعوت میکنید بر مشرکین بزرگ است الله بسوی او بر میگزیند هر کس را که بخواهد و هدایت میکند بسوی او هر کس را که باز میگردد 
أَمْ لَهُمْ شُرَكَاء شَرَعُوا لَهُم مِّنَ الدِّينِ مَا لَمْ يَأْذَن بِهِ اللَّهُ وَلَوْلَا كَلِمَةُ الْفَصْلِ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ [الشورى : 21]
یا برای آنها شریکانی هست که برای آنها آیین میسازد آنچه را که خدا به آن اجازه نداده و اگر سخن جدا کننده نبود قطعآ میان آنها قضاوت میشد و برای ستمگران عذابی دردناک است
اینکه چرا قرآن خود را مهیمن کتابهای پیشین یعنی نگهبان آنها میداند برای تحریفاتی است که در این کتابها صورت گرفته و قرآن حقیقت را در این کتابها از باطل جدا میکند و آن را آشکار میکند مثلآ قرآن حکم قصاص را در قرآن از تورات نقل میکند و ان را تایید میکند
وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالأَنفَ بِالأَنفِ وَالأُذُنَ بِالأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ [المائدة : 45]
و براي آنها در آن (تورات ) نوشتيم كه جان در برابر جان وچشم در برابر چشم و بيني در برابر بيني و گوش در برابر گوش ودندان در برابر دندان و براي زخمها تلافي است پس هر كس صدقه كند آن را(از قصاص در گذرد) سپس او پاك گرداننده گناهان براي اوست و هر كس بر اساس آنچه خدا نازل كرده است حكم نكند پس آنها ستمگران هستند
تحریف : از ریشه ی حرف به معنی تغییر دادن و کج کردن است و هم چنین به معنی کناره گرفتن است بطوریکه از مقصود اصلی فاصله میگیرد یا هدف اصلی کنار میرود قرآن در مورد تحریف یهودیان و اهل کتاب سخن میگوید و گوشزد میکند که آنها کلمات خدا را تغییر میدهند و تحریف میکنند
أَفَتَطْمَعُونَ أَن يُؤْمِنُواْ لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلاَمَ اللّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِن بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ يَعْلَمُونَ [البقرة : 75]
آیا طمع دارید که به شما ایمان بیاورند در حالیکه گروهی از آنها کلام خدا را می شنوند سپس تحریف (منحرف) میکنند آن را بعد از آنکه با عقل درکش میکنند و خودشان هم میدانند 75
مِّنَ الَّذِينَ هَادُواْ يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَيَقُولُونَ سَمِعْنَا وَعَصَيْنَا وَاسْمَعْ غَيْرَ مُسْمَعٍ وَرَاعِنَا لَيّاً بِأَلْسِنَتِهِمْ وَطَعْناً فِي الدِّينِ وَلَوْ أَنَّهُمْ قَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَاسْمَعْ وَانظُرْنَا لَكَانَ خَيْراً لَّهُمْ وَأَقْوَمَ وَلَكِن لَّعَنَهُمُ اللّهُ بِكُفْرِهِمْ فَلاَ يُؤْمِنُونَ إِلاَّ قَلِيلاً [النساء : 46]
از یهود کسانی هستند که کلمه(سخن) را از معنی اصلیش عوض کرده و تغییر میدهند و میگویند شنیدیم و نافرمانی کردیم و بشنوان , ناشنوا را و رعایت کن مارا انکار کردنیست به زبانهایشان و بد نام کردنی در دین و اگر می گفتند شنیدیم و اطاعت کردیم و بشنوان و و کارهای ما را حل فصل کن البته برایشان بهتر و پایدارتر بود ولیکن خدا به سبب کفرشان آنها را راندوبیشترشان ایمان نمی آورند بجز اندکی(46)
فَبِمَا نَقْضِهِم مِّيثَاقَهُمْ لَعنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَنَسُواْ حَظّاً مِّمَّا ذُكِّرُواْ بِهِ وَلاَ تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىَ خَآئِنَةٍ مِّنْهُمْ إِلاَّ قَلِيلاً مِّنْهُمُ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاصْفَحْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ [المائدة : 13]
سپس به دلیل آنکه آنها پيمانشان را شكستند لعنت شان كرديم و قلبهايشان را سخت قرار داديم  معني اصلي كلمه را از جايگاه ومعناي اصليش تغيير مي دهند و فراموش كردند بهره ونصيبي از آنچه به آن متذكر شدند و پيوسته بر خيانتي از آنها مطلع مي شوي مگر تعداد كمي از آنها پس آنها را عفو كن واز آنها روي بگردان قطعا خدا نيكو كاران را دوست دارد 13
الْكُفْرِ مِنَ الَّذِينَ قَالُواْ آمَنَّا بِأَفْوَاهِهِمْ وَلَمْ تُؤْمِن قُلُوبُهُمْ وَمِنَ الَّذِينَ هِادُواْ سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِينَ لَمْ يَأْتُوكَ يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ يَقُولُونَ إِنْ أُوتِيتُمْ هَـذَا فَخُذُوهُ وَإِن لَّمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُواْ وَمَن يُرِدِ اللّهُ فِتْنَتَهُ فَلَن تَمْلِكَ لَهُ مِنَ اللّهِ شَيْئاً أُوْلَـئِكَ الَّذِينَ لَمْ يُرِدِ اللّهُ أَن يُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ [المائدة : 41]
اي رسول تو را محزون نكند كساني كه در كفر شتاب مي كنند از كساني كه با دهانهايشان گفتند ايمان آورده ايم ولي قلبهايشان ايمان نياورده واز كساني كه يهودي هستند شنونده ای براي دروغ و شنواننده براي قوم ديگري كه هنوزپیش تو نيامده اند كلام را از مكانش تحريف مي كنند مي گويند اگر اين  به شما داده شد پس آن را بگيريد واگر آن را داده نشد يد پس دوري كنيد و هر كس را كه بخواهد خدا او را درفتنه میا فکند  و هرگز مالك چيزي از خدا براي او نيستي آنها كساني هستند كه خدا نخواسته است كه براي آنها قلبهايشان را پاك سازد در دنيا خواري است و در آخرت براي آنها عذابي بزرگ است 41
تبدیل : از ریشه ی بدل به معنی تغییر دادن و عوض کردن است وقتی مشرکان از اهل کتاب نزد محمد رسول الله می آمدند زبانهایشان را طوری تغییر میدادند که رسول را به اشتباه بیندازند و می گفتند حرفهایی که میزنیم سخن خداست و خدا به رسولش هشدار میدهد که  حرف خودشان است و حرف خدا نیست قرآن بروشنی میگوید که این افراد کتاب را تحریف میکنند   
وَإِنَّ مِنْهُمْ لَفَرِيقاً يَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُم بِالْكِتَابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْكِتَابِ وَمَا هُوَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَمَا هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَيَقُولُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ [آل عمران : 78]
و قطعاً از آنها گروهي هستند كه زبانهايشان را به كتاب ميگردانند كه تا حساب كني كه از كتاب است در حاليكه از كتاب نيست و ميگويند آن از نزد خداست در حاليكه از نزد خدا نيست و بر خدا دروغ را ميگويند و در حالیکه آنها ميدانند( حقیقت چیست اما انکارش میکنند)  78 
پیروان ادیان به خصوص  یهود و نصاری آیات خدا در تورات و انجیل راتحریف میکردند بطوریکه آنها را  با دستهای خود مینوشتند و آنها را به خدا نسبت میدادند
فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَـذَا مِنْ عِندِ اللّهِ لِيَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُمْ مِّمَّا يَكْسِبُونَ [البقرة : 79]
پس وای بر کسانیکه کتاب را با دستانشان مینویسند و میگویند این از جانب خداست تا آن را به قیمت کمی بفروشند پس وای بر آنها و آنچه دستانشان نوشت و وای بر آنها و آنچه کسب می کنند (با دروغ بستن به خداکاسبی می کنند) 79

سنت : این کلمه در کتاب لغت به معنی راه و روش و سیرت و طریقه و شیوه وطبیعت و نهاد آمده که جمع آن سنن است وبشکل جمع و مفرد در قرآن امده و قرآن میگوید که سنت خدا قابل تحول و تبدیل نیست و سنت درزمان رسولان خدا تبدیل و متحول نگشته
........فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً [فاطر : 43]
پس هرگز برای شیوه ی خدا تبدیلی نمی یابی و هرگز برای طریقه ی خدا دگر گونی پیدا نمی کنی 43
سُنَّةَ مَن قَدْ أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ مِن رُّسُلِنَا وَلاَ تَجِدُ لِسُنَّتِنَا تَحْوِيلاً [الإسراء : 77]
شیوه ی کسانی از رسولان ما ست که قبل از تو آنها را فرستادیم و تو در شیوه ی ما تغییر و دگر گونی پیدا نمی کنی 77
سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً [الفتح : 23]
شیوه ی خداست همانی که از قبل گذشته و هرگز برای شیوه ی خدا تبدیلی پیدا نمیکنی 23
يُرِيدُ اللّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَيَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ وَيَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ [النساء : 26]
خدا میخواهدتا بیان کند برای شما و هدایت کندشما را به راه و روش کسانی که قبل از شما بودند وقبول کند باز گشتن بر شمارا و خدا دانای حکیم است(26)
قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُمْ سُنَنٌ فَسِيرُواْ فِي الأَرْضِ فَانْظُرُواْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذَّبِينَ [آل عمران : 137]
به يقين ترك (رها) شده قبل از شما آیین هایی پس در زمين سفر كنيد سپس ببينيد عاقبت تكذيب كنندگان چگونه بود 137
مَّا كَانَ عَلَى النَّبِيِّ مِنْ حَرَجٍ فِيمَا فَرَضَ اللَّهُ لَهُ سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ قَدَراً مَّقْدُوراً [الأحزاب : 38]
هیچ کناهی بر پیامبر نیست در آنچه که خدا براو واجب گردانیده شیوه ی خداست در کسانی که از قبل درگذشته اند و تقدیر دستور خدا بوده که مقدر گردیده بود
ملت : به معنی کیش وآیین . دین . طریقت جمع آن ملل است که در آیات قرآن این کلمه آمده ...... إِنِّي تَرَكْتُ مِلَّةَ قَوْمٍ لاَّ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَهُم بِالآخِرَةِ هُمْ كَافِرُونَ [يوسف : 37] یوسف میگوید که من آیین قومی را ترک کردم که به خدا و آخرت ایمان نمی آورند و آنها کافرند قرآن ما را به کیش و آیین ابراهیم حنیف میخواند که همان آیین اسلام است و تمام پیامبران در قرآن همین آیین اسلام را ترویج میکنند و قران میگوید تمام پیامبران مسلمان بوده اند و ما را از ملت یا آیین یهود و نصاری بر حذر میدارد معلوم است که این آیین و تعالیم با تعالیم پیامبران بخصوص موسی و عیسی در تناقض است
وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ [البقرة : 120]
و یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمیشوند مگر انکه از مذهب آنها پیروی کنی بگو البته هدایت حقیقی آن هدایتی است که از جانب خداست و اگر از هوس های انها پیروی کنی بعد ازآنچه که از دانش بسوی تو آمد  برای تو ولی (سرپرست) و یاوری نخواهد بود 120
مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيّاً وَلاَ نَصْرَانِيّاً وَلَكِن كَانَ حَنِيفاً مُّسْلِماً وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ [آل عمران : 67]
ابراهيم  يهودي و نصراني نبوده  وليكن يكتا پرستي مسلمان بود و از مشركان نبود .67
قرآن به محمد رسول الله و به مومنان دستور میدهد که از آیین یا ملت ابراهیم تبعیت کند و کسانی را که غیر از این دنبال کیش و آیین دیگری باشند سفیه میخواند
وَمَن يَرْغَبُ عَن مِّلَّةِ إِبْرَاهِيمَ إِلاَّ مَن سَفِهَ نَفْسَهُ وَلَقَدِ اصْطَفَيْنَاهُ فِي الدُّنْيَا وَإِنَّهُ فِي الآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِينَ [البقرة : 130]
و چه کسی از دین ابراهیم  کناره گیری میکند مگر کسی که عقلش را از دست داده (نفسش دیوانه اش کرده)و قطعآ در دنیا انتخابش کردیم و یقینآ در آخرت اوازشایسته هاست 130
ثُمَّ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفاً وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ [النحل : 123]
پس از آن به تو وحی کردیم که که از کیش و آیین ابراهیم پیروی کن و او(ابراهیم) از کشرکان نبود 123
قُلْ صَدَقَ اللّهُ فَاتَّبِعُواْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفاً وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ [آل عمران : 95
بگو خدا راست گفت ، و آيين ابراهيم ،يكنا پرستي را پيروي كنيد واو از مشركان نبود 95 
ناباوران میخواهند که مومنان یهودی و یا نصاری باشند ولی خدا میخواهد که آیین ابراهیم حنیف را پیروی کنند
وَقَالُواْ كُونُواْ هُوداً أَوْ نَصَارَى تَهْتَدُواْ قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفاً وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ [البقرة : 135]
و گفتند یهودی یا نصاری باشید تا هدایت شوید بگو بلکه(آیین) دین ابراهیم یکتا پرست (باشید) واو از مشرکان نبود 135

45
اما داستان قرآن با داستان انجیل در به صلیب کشیده شدن و قتل عیسی مسیح متفاوت است و در حالیکه انجیل میگوید که عیسی به صلیب کشیده شد و به قتل رسید قرآن میگوید که عیسی نه به صلیب کشیده شد و نه کشته شد
وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَـكِن شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُواْ فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مَا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِيناً [النساء : 157]
و بدلیل سخنشان که گفتند ما مسیح عیسی پسر مریم رسول خدا را کشته ایم در حالی که او را نکشتند و او را به صلیب نکشیدند ولیکن برای آنها شبهه شد و البته کسانی که در آن اختلاف کردند در مورد آن شک دارند در حالی که هیچ دانش و آگاهی در مورد آن ندارند مگر پیروی کردن از حدس و گمان در حالی که یقینآ او را نکشتند (157)
   متی باب بیست و هفت آیه سی و پنج
   آنها او را به صلیب می خکوب کردند آنگاه لباسهایش را بقید قرعه میان خود تقسیم نمودند

   متی باب بیست و هفت آیه چهل
   « تو که می خواستی معبد را خراب کنی و آنرا در سه روز از نو بسازی اگر واقعأ پسر خدا هستی از صلیب پائین بیا و خودت را نجات بده
   متی باب بیست و هفت آیه چهل و دو
   « او دیگران را نجات می داد اما نمی تواند خودش را نجات دهد . اگر پادشاه اسرائیل است حالا از صلیب پائین بیاید و ما به او ایمان خواهیم آورد.
  مرقـس باب پانزده آیه بیست و چهار
   پس او را بر صلیب میخ کوب کردند و لباس هایش را بین خود تقسیم نمودند و برای تعیین سهم هر یک قرعه انداختند.
   مرقـس باب پانزده آیه سی
   حالا از صلیب پائین بیا و خودت را نجات بده
   مرقـس باب پانزده آیه سی و دو
   حالا این مسیح، پادشاه اسرائیل، از صلیب پائین بیاید تا ببینیم و به او ایمان بیاوریم.» کسانی هم که با او مصلوب شده بودند به او اهانت می کردند.
   لوقا باب بیست و سه آیه سی و سه
   و وقتی به محلی موسم به «کاسه سر» رسیدند، او را در آنجا به صلیب میخکوب کردند. آن جنایتکاران را هم با او مصلوب نمودند، یکی را در سمت راست و دیگری را در سمت چپ او.
   لوقا باب بیست و سه آیه سی و نه
   یکی از آن جنایتکاران که به صلیب آویخته شده بود با طعنه به او می گفت: «مگر تو مسیح نیستی؟ خودت و ما را نجات بده
   لوقا باب بیست و چهار آیه بیست
   اما سران کاهنان و حکمرانان ما او را تسلیم کردند تا محکوم به اعدام شود و او را به صلیب میخکووب کردند.
   مرقـس باب پانزده آیه چهل و شش
   پس‌ کتانی‌ خریده‌، آن‌ را از صلیب‌ به‌ زیر آورد و به‌ آن‌ کتان‌ کفن‌ کرده‌، در قبری‌ که‌ از سنگ‌ تراشیده‌ بود نهاد و سنگی‌ بر سر قبر غلطانید.
 یوحنا باب نوزده آیه هجده
   در آنجا او را به صلیب میخکوب کردند و با او دو نفر دیگر را یکی در دست راست و دیگری در سمت چپ او مصلوب کردند و عیسی در وسط آن دو نفر بود.
   یوحنا باب نوزده آیه نوزده
   پیلاطس تقصیرنامه ای نوشت تا بر صلیب نصب گردد و آن نوشته چنین بود:« عیسای ناصری پادشاه یهود
   یوحنا باب نوزده آیه بیست و سه
   پس از اینکه سربازان عیسی را به صلیب میخکوب کردند، لباسهای او را برداشتند و چهار قسمت کردند و هر یک از سربازان یک قسمت از آنرا برداشت ولی پیراهن او که درز نداشت و از بالا تا پائین یکپارچه بافته شده بود باقی ماند.
   یوحنا باب نوزده آیه سی و یک
   چون روز جمعه با روز تهیه فصح مصادف بود و یهودیان نمی خواستند اجساد مصلوب شدگاه در آن سبت بزرگ بر روی صلیب بماند، از پیلاطس در خواست کردند که ساق پای آن سه را بشکنند و آنها را از صلیب پائین بیاورند
. سی و دو  یوحنا باب نوزده آیه
آنگاه‌ لشکریان‌ آمدند و ساقهای‌ آن‌ اول‌ و دیگری‌ را که‌ با او صلیب‌ شده‌ بودند، شکستند.
.   یوحنا باب نوزده آیه بیست و پنج
   و پای‌ صلیب‌ عیسی‌، مادر او و خواهر مادرش‌، مریم‌ زن‌ کلوپا و مریم‌ مجدلیه‌ ایستاده‌ بودند.
    منهاج : به معنی راه واضح و آشکار است جمع آن مناهج است که در قرآن بصورت جمع بکار برده نشده و بیانگر اینست که خداوند یک طریق و راه روشن دارد و راه های دیگر به گمراهی ختم میشود و پیامبران توحیدی فقط یک منهج را تبلیغ میکردند که به هدایت و رستگاری رهنمون می کرد
وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِناً عَلَيْهِ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ عَمَّا جَاءكَ مِنَ الْحَقِّ لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجاً وَلَوْ شَاء اللّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَـكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُم فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ إِلَى الله مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ [المائدة : 48]
و فرستاديم بسوي تو كتاب را به حق تصديق كننده اي به آنچه در حضور آن است از كتاب و نگهباني بر آن (کتاب) پس ميان آنها حكم كن بر اساس آنچه خدا نازل كرده از آنچه براي تو از حقيقت آمد و از هوس هايشان پيروي نكن. براي هر يك از شما روشن گري و راه آشكاري را قرار داديم و اگر خدا مي خواست قطعا شما را امتي واحد قرار ميداد وليكن تا شما را دررنج افکند در آنچه به شما داده است پس در خوبيها مسابقه دهيد بسوي خداست بازگشت شما همگي و آگاه كند شما را به آنچه در آن اختلاف مي كرديد 48
امت
امت واحد چیست ؟
برای فهم بهتر معنی امت از امت واحده آغاز میکنیم که قران به آن اشاره دارد و بحثی که درقرآن مطرح میشود اینست که تمام مومنین اعضای امت واحد هستند و تمام پیامبران و پیروان انها در همین امت واحد قرار دارند و وقتی امتهای دیگری مانند کافران و مشرکین و مجرمین و...... مطرح میشود
وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ [المؤمنون : 52]
و البته اینست امت شما امتی واحد و من پروردگار شما هستم پس حدود من را رعایت کنید 52
اما کفار و مشرکین که حقیقت دین را باور نمیکنند و با مومنین در یک تراز قرار نمی گیرند و جزو امت واحده نیستند و خدا کسی را به اجبار وادار به پذیرش دین نمی کند و یا به اجبار کسی را داخل امت واحد قرار نمیدهد
وَلَوْ شَاء رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلاَ يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ [هود : 118]
و اگر پروردگارت می خواست مردم را امت واحد قرار میداد .و همواره در اختلاف هستند 118
این اختلافات مردم در باره ی پذیرش دین است که آنها را از دایره ی توحید و امت واحده بر کنار میکند پس تمام مسلمانهایی که از زمان ابراهیم مسلمان نامیده شدند و بر مبنای شریعت اسلام عمل میکنند و به آن ایمان دارند جزو امت واحد هستند 
منسک :  نسک به معنی راه و روش عبادت کردن قربانی کردن وتطهیر کردن آمده است مناسک چگونگی انجام روشها و مراسم برای یادآوری کردن خدا و ضمن پیروی از دستورات خدا شعار و علامت هایی هستند که مومنین را از مشرکین و کافران ممتاز میکند و آنها با انجام آن نشان میدهند که ایمان آورده اند و در هر زمانی متفاوت بوده مثلآ در زمان نوح با سوار شدن بر کشتی این مناسک انجام میشده و در زمان صالح با نکشتن شتر و تقسیم آب یک روز در میان بین مردم و شتر و در زمان شعیب با کم فروشی نکردن و .......هم چنین مناسک  در مورد طعام و خوردنی های حلال و چهار پایان است که خداوند آنها را برکت و نعمتی برای بقای نسل به انسانها عطا فرموده مناسک تغییر پذیرند اما حدود و شریعت و دین تغییر ناپذیرند مثلآ منسک آدم این بوده که از درخت ممنوعه نخورند و نوح و کسانی که با او بودند باید سوار کشتی میشدند و پیروان صالح نباید شترصالح  را میکشتند و اب را بین خود و شتر تقسیم میکردند
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكاً لِيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ [الحج : 34]
آیات زیر احکام لایتغیر خداست که حرام میشود و مانند احکام خوراکی ها تغییر نمیکند
دقت در این مسئله مهم است که در مناسک بعنوان مثال در احکام خوردنی ها شما در حال اضطرار میتوانید از چیزهایی که حرام شده بخورید اما به هیچ عنوان در حال اضطرار مجاز به فحشا و قتل نفس و شرک و........که در زمره ی شرع و ملت است نیستید و این تفاوت بین شرع و منسک است
قُلْ تَعَالَوْاْ أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ أَلاَّ تُشْرِكُواْ بِهِ شَيْئاً وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلاَدَكُم مِّنْ إمْلاَقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ وَلاَ تَقْرَبُواْ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ ذَلِكُمْ وَصَّاكُمْ بِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ [الأنعام : 151]
بگو بیایید تا برای شما بخوانم پروردگارتان چه چیزی را برایتان حرام کرد که با او کسی یا چیزی را شریک نکنید و به پدر ومادر خوبی کنید و فرزندان خود را بدلیل فقر نکشید ما به شما و به آنها روزی میدهیم و به هرزه گی ها (فحشا) نزدیک نشوید آنچه را که آشکار شده از آن و آنچه را پنهان است ونفسی را که خدا حرام کرده نکشید مگر به حق آن چیزی است که شما را به آن توصیه میکند باشد که شما با عقل بفهمید 151
قُلْ إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَن تُشْرِكُواْ بِاللّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَاناً وَأَن تَقُولُواْ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ [الأعراف : 33]
آیات زیر احکام خوراکیها را بیان میکند که در زمره ی منسک هستند و در شرایط متفاوت تغییر می یابند یعنی در شرایط بخصوص حرام خدا حلال میشود و درزمان تمام پیامبران هم همینگونه بوده و با شریعت و امت متفاوت هستند
قُل لاَّ أَجِدُ فِي مَا أُوْحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّماً عَلَى طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلاَّ أَن يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَماً مَّسْفُوحاً أَوْ لَحْمَ خِنزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقاً أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلاَ عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ [الأنعام : 145]
بگو در آنچه بسوی من وحی شده پیدا نمی کنم چیزی که حرام شده باشد بر خورنده ای که آن را می خورد مگر آنکه مردار باشد یا گوشت خوک که البته آن پلید است یا خونی که( پس از سر بریدن از حیوان) ریخته شده باشد یا خوردنی حلالی که نام غیر خدا بر آن برده شده باشد و اگر کسی مجبوربه خوردن شود نباید از حد تجاوز کند و نباید به آن عادت کند در آنصورت پروردگارت آمرزنده ای مهربان است 145
إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالْدَّمَ وَلَحْمَ الْخَنزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلاَ عَادٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ [النحل : 115]
غیر از این نیست که برشما حرام شد مردار و خون و گوشت خوک و هر چیزی (طعام حلالی) که نام غیر خدا بر آن برده شده باشد و هرکس ناچار (به خوردن) شود نباید زیاده از حد تجاوز کند (بخورد) پس خدا امرزنده ای رحم کننده است 115
برخی از ایات که در آن مناسک عبادی ذکر شده که انها هم در شرایط متفاوت می توانند تغییر یابند مانند احکام حج و روزه وخواندن نماز
رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَمِن ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُّسْلِمَةً لَّكَ وَأَرِنَا مَنَاسِكَنَا وَتُبْ عَلَيْنَا إِنَّكَ أَنتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ [البقرة : 128]
پروردگار ما و ما را مسلمانانی برای خودت قرار بده و از فرزندان ما مسلمانانی برای خودت (قرار بده) و به ما روش عبادتهای ما را نشان بده وتوبه ما را بپذیر که به یقین تو توبه پذیر رحم کننده هستی 128
لِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكاً هُمْ نَاسِكُوهُ فَلَا يُنَازِعُنَّكَ فِي الْأَمْرِ وَادْعُ إِلَى رَبِّكَ إِنَّكَ لَعَلَى هُدًى مُّسْتَقِيمٍ [الحج : 67]
و برای هر امتی راه و روشی برای عبادت قرار دادیم که انها بر آن طریق عبادت میکنند  و نباید با تو در دستورات به دشمنی برخیزند و بسوی پروردگارت دعوت کن که تو بر هدایت مستقیم هستی 67  
وَأَتِمُّواْ الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلّهِ فَإِنْ أُحْصِرْتُمْ فَمَا اسْتَيْسَرَ مِنَ الْهَدْيِ وَلاَ تَحْلِقُواْ رُؤُوسَكُمْ حَتَّى يَبْلُغَ الْهَدْيُ مَحِلَّهُ فَمَن كَانَ مِنكُم مَّرِيضاً أَوْ بِهِ أَذًى مِّن رَّأْسِهِ فَفِدْيَةٌ مِّن صِيَامٍ أَوْ صَدَقَةٍ أَوْ نُسُكٍ فَإِذَا أَمِنتُمْ فَمَن تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ فَمَا اسْتَيْسَرَ مِنَ الْهَدْيِ فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلاثَةِ أَيَّامٍ فِي الْحَجِّ وَسَبْعَةٍ إِذَا رَجَعْتُمْ تِلْكَ عَشَرَةٌ كَامِلَةٌ ذَلِكَ لِمَن لَّمْ يَكُنْ أَهْلُهُ حَاضِرِي الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ [البقرة : 196]
و حج و عمره را برای خدا تمام کنید و اگر تنگ دست شدید پس آنچه برایتان از قربانی کردن آسان گردد و سرهای خود را نتراشید تا قربانی به محلش برسد و آنکس از شما که مریض باشد یا او را از سرش آزاری برسد پس فدیه ای باشد از روزه یا صدقه ای یا عبادتی و وقتیکه ایمن شدید پس انکس که بهره مند شده عمره را بسوی حج و(قربانی کند) آنچه از قربانی آسان گردد و هر کس (قربانی) پیدا نکند پس سه روز روزه در حج بگیرد و هفت روز وقتی که بازگشتید آن ده روز کامل است آن (حکم) برای کسی است که خانواده اش  در مسجد الحرام حاضر نیستند و حدود خدا را رعایت کنید و بدانید که خدا در عقوبت شدید است 196
مناسک هم چنین در بر گیرنده ی قوانین برای ذبح و خوردن حیواناتی است که انسانها از آن ارتزاق میکنند و اینجا هم ممکن است فرق کند
فَبِظُلْمٍ مِّنَ الَّذِينَ هَادُواْ حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ طَيِّبَاتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَبِصَدِّهِمْ عَن سَبِيلِ اللّهِ كَثِيراً [النساء : 160]
و بخاطر ظلمی از سوی کسانی که یهودی شدند بر آنان حرام کردیم پاکیزه هایی که برایشان حلال شده بود وبخاطر اینکه بسیاری را از راه خداوند باز میداشتند(160)
وَعَلَى الَّذِينَ هَادُواْ حَرَّمْنَا كُلَّ ذِي ظُفُرٍ وَمِنَ الْبَقَرِ وَالْغَنَمِ حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ شُحُومَهُمَا إِلاَّ مَا حَمَلَتْ ظُهُورُهُمَا أَوِ الْحَوَايَا أَوْ مَا اخْتَلَطَ بِعَظْمٍ ذَلِكَ جَزَيْنَاهُم بِبَغْيِهِمْ وِإِنَّا لَصَادِقُونَ [الأنعام : 146]
و بر کسانی که یهودی شدند تمام ناخن داران را حرام کردیم و از گاو وگوسفند پیه های آنان  را بر آنها را حرام کردیم مگر پیه ها ییکه  بر پشت آنها یا روده ها قرار دارد یا آنچه با استخوان مخلوط گردیده به دلیل تجاوز گریشان این کیفر را به آنها دادیم و قطعآ ما راستگو هستیم  146
وَمُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَلِأُحِلَّ لَكُم بَعْضَ الَّذِي حُرِّمَ عَلَيْكُمْ وَجِئْتُكُم بِآيَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَأَطِيعُونِ [آل عمران : 50]
و تصديق كننده اي به آنچه در حضور من است از تورات تا حلال كنم بعضي از آنچه را كه بر شما حرام شده بود و برای شما آيه ای از پروردگارتان آوردم پس از خدا بپرهيزيد و ازمن اطاعت كنيد 50
بگو غیر از این نیست که پروردگارم حرام کرده فحشا را آنچه را پیدا و پنهان است از آن و اثم و بغی بناحق را و آنکه با خدا شریک گردانید آنچه را که هیچ دلیلی برای آن نازل نکرده و آنکه بر خدا بگویید آنچه را نمیدانید 33
قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ [الأنعام : 162]
بگو البته نماز من و عبادت من و زندگی من و مرگ من مخصوص خدا پروردگار جهانیان است  162
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكاً لِيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ [الحج : 34]
و برای هر امتی راه و روشی برای عباداتشان قرار دادیم تا بدان طریق تا نام خدا را بر آنچه از چهار پایان به آنها روزی دادیم ببرند و خدای شما خدای واحد است پس برای او فروتنی کنید و به متواضعان بشارت ده 34
فَإِذَا قَضَيْتُم مَّنَاسِكَكُمْ فَاذْكُرُواْ اللّهَ كَذِكْرِكُمْ آبَاءكُمْ أَوْ أَشَدَّ ذِكْراً فَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا وَمَا لَهُ فِي الآخِرَةِ مِنْ خَلاَقٍ [البقرة : 200]
و هر وقت گذراندید عبادت های خود را پس خدا را یاد کنید مانند یاد کردن پدرانتان یا شدیدتر در یاد کردن و از مردم کسی است که میگوید پرودگار ما بده به ما در دنیا و نیست برای او در آخرت بهره ای فراوان 200
آیات زیر همان اسراییلیاتی هستند که قران آنها را بیهوده و پوچ میخواند و مردم حلال خدا را بر خود حرام کرده اند و اعمالی که از جانب خدا نیست و آنها در گمان خود به انها باور دارند و به آنها عمل میکنند
اینها بخشی از تحریفاتی است که بنی اسراییل مرتکب ان شده اند و قرآن به آنها اشاره میکند
قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُواْ أَوْلاَدَهُمْ سَفَهاً بِغَيْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُواْ مَا رَزَقَهُمُ اللّهُ افْتِرَاء عَلَى اللّهِ قَدْ ضَلُّواْ وَمَا كَانُواْ مُهْتَدِينَ [الأنعام : 140]
البته زیان کردند کسانی که به دیوانگی و نادانی فرزندان خود را کشتند و آنچه را خدا به آنها روزی داده بود با دروغ بستن بر خدا حرام کردند قطعآ گمراه شدند و از هدایت شده ها نبودند 140
كُلُّ الطَّعَامِ كَانَ حِـلاًّ لِّبَنِي إِسْرَائِيلَ إِلاَّ مَا حَرَّمَ إِسْرَائِيلُ عَلَى نَفْسِهِ مِن قَبْلِ أَن تُنَزَّلَ التَّوْرَاةُ قُلْ فَأْتُواْ بِالتَّوْرَاةِ فَاتْلُوهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ [آل عمران : 93]
همه غذاها براي بني اسراييل حلال بود مگر آنچه را اسراييل بر خودش حرام كرد قبل از آنكه تورات نازل شود ، بگو پس تورات را بياوريد و بخوانيدش اگر شما راست ميگوييد .
وَقَالُواْ مَا فِي بُطُونِ هَـذِهِ الأَنْعَامِ خَالِصَةٌ لِّذُكُورِنَا وَمُحَرَّمٌ عَلَى أَزْوَاجِنَا وَإِن يَكُن مَّيْتَةً فَهُمْ فِيهِ شُرَكَاء سَيَجْزِيهِمْ وَصْفَهُمْ إِنَّهُ حِكِيمٌ عَلِيمٌ [الأنعام : 139]
و گفتند آنچه در شکم این دامهاست مخصوص مردان ماست و بر همسران ما حرام است و اگر مرداری باشد پس آنها در آن شریک هستند بزودی به دلیل وصفشان به آنها کیفر میدهد قطعآ او حکیمی داناست 139 



برخی تضادهای قران و انجیل با قرآن  
   www.tahrifateketabha.blogspot.com
برای دیدن تضادهای تورات و انجیل به وبلاگ بروید
www.tahrifateketabha.blogspot.com
                بنده خدا

هیچ نظری موجود نیست: