آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)

آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)
نیروی گرانش در سیاهچاله ها بحدی قویست که همه چیز را بدرون خود میکشد حتی نور هم در دام این نیرو می افتد و نمیتواند از آن بگریزد

افسانه ی معراج درقرآن وجود ندارد



افسانه ی معراج
 معراج رسول باور غلطیست که بر اساس داستانهای اصحاب حدیث گرد اوری گشته و در قرآن جایی از این باور ها و داستانهای خیالپردازانه نیست
وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللّهِ إِن يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُونَ [الأنعام : 116]
و اکر از بسیاری از باورهای مردم در زمین اطاعت کنی تو را از راه خدا گمراه میسازند آنها غیر از حدس وگمان شان از چیزی پیروی نمیکنند و آنها غیر از دروغ پردازان چیز دیگری نیستند
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّه هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ. [الإسراء:1]. منزه است کسی که بنده اش را شبانه برد در شبی از مسجد حرام بسوی مسجد اقصی کسی را که برکت دادیم پیرامونش را تا به اونشان دهیم از آیات ما البته او شنوای داناست
این آیه ابدآ اشاره ای به معراج ندارد و و در آیه از>>>  بِعَبْدِهِ  <<< بنده اش نام برده شده و حتی معلوم نیست که این بنده رسولی از رسولان خداوند باشد که شبی از شبها شبانه میبرد از مسجد الحرام به مسجد اقصی تا به اوآیاتش را نشان دهد اینکه یک شبه میبرد و یا چه کسی را به این سفرمیبرد مشخص نیست و بحثی از معراج نیست و داستان فقط همین است و بقیه اش را اصحاب حدیث بر اساس تخیلات و حدسیات خود ساخته اند>>>> لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا<<< این آیات چه بوده که خدا به بنده اش نشان میدهد در قرآن چیز خاصی نیست و عمومیت دارد
سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ [فصلت : 53]
بزودی نشان میدهیم آیات خود را در افق ها و در خودشان تا برایشان روشن شود که او حقیقت است آیا برایت کافی نیست که پروردگارت بر همه چیز شاهد است ؟
وَكَذَلِكَ نُرِي إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَلِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ [الأنعام : 75]
در این آیه وقتی ابراهیم با پدرش و بتهایی که به جای خدا آنها را میپرستد جدل میکند سپس این آیه است و بعد ابراهیم ستاره و ماه و خورشید را میبیند و میگوید این خدای من است بدانیم که اینها همه جزو ملکوت خداوند است که ابراهیم با آنها استدلال میکندو بعد اعلان یکتا پرستی میکند و میگوید که از مشرکین نیست
لِنُرِيَكَ مِنْ آيَاتِنَا الْكُبْرَى [طه : 23]
تا به تو نشان دهیم از آیات بزرگتر
این آیه خطاب به موسی است وقتی که شگفتیهای دست و عصای او را به موسی نشان میدهد این آیه بدنبال می آید و از موسی میخواهد که پیش فرعون طغیانگر برود
وَإِن مَّا نُرِيَنَّكَ بَعْضَ الَّذِي نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّيَنَّكَ فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلاَغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ [الرعد : 40]
و اگر نشانت دهیم بعضی از آنچه به انها وعده میدهیم یا جانت را بگیریم قطعآ بدان که وظیفه ی تو تبلیغ است و حساب بر عهده ی ماست
این آیه هم خطاب به محمد است لطفآ به آیات زیر هم که به  نشان دادن ایات تاکید دارند در قرآن توجه نمایید
فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَإِمَّا نُرِيَنَّكَ بَعْضَ الَّذِي نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّيَنَّكَ فَإِلَيْنَا يُرْجَعُونَ [غافر : 77]
و صبر کن که وعده ی خدا حقیقی است و اگر نشانت دهیم بعضی از چیزهایی که به انها وعده میدهیم یا جانت را بگیریم  پس بازگشتشان بسوی ماست
أَوْ نُرِيَنَّكَ الَّذِي وَعَدْنَاهُمْ فَإِنَّا عَلَيْهِم مُّقْتَدِرُونَ [الزخرف : 42]
وَمَا نُرِيهِم مِّنْ آيَةٍ إِلَّا هِيَ أَكْبَرُ مِنْ أُخْتِهَا وَأَخَذْنَاهُم بِالْعَذَابِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ [الزخرف : 48]
معراج یکی از داستانهایی که حدیث باوران بر اساس افسانه های پیشین روایت شده در کتب احادیث و روایات به آن اعتقاد دارند مجموعه داستانهای متناقضی است که در باره ی معراج گفته شده و در قرآن چیزی از این داستانها نیست و حدیث باوران برای اینکه داستانهای دروغ خود را به قرآن نسبت دهند آیه ای را به نام معراج نامیده اند که کاملآ بی ارتباط با موضوع معراج است
اما بدانیم که تضادها و تناقضها و اختلافاتی در باره ی معراج میان حدیث باوران وجود دارد که برای روشن شدن توهم معراج به گوشه ای از آنها اشاره میکنم
1-   در باره ی تاریخ معراج که قبل از بعثت یا بعد از بعثت بوده و یا قبل از هجرت و یا بعد از هجرت بوده اختلاف هست و هرکس داستان خودش را نقل میکند
2-   در باره ی اینکه معراج در خواب بوده یا در بیداری اختلاف هست
3-   در باره مکانی که از ان جا معراج صورت گرفته اختلاف هست عده ای شعب ابیطالب و برخی خانه ی ام هانی  برخی مسجدالحرام بعضی مدینه و یا منزل عایشه و خانه ی ام سلمه و..........هر راوی از هر کس خوشش می آمده آنجا را مکانی برای معراج تعیین نموده
4-   در مورد کیفیت معراج هم اختلافات بسیار استکه به برخی اشاره میکنم گروهی ان را روحانی و جسمانی میدانند که تا بیت المقدس با جسم و روح رفته و از آنجا با روح به معراج رفته گروهی دیگر میگویند تمام سفر معراج جسمانی بوده که با یک الاغ انجام گرفته برخی دیگر هم گفته اند که همش در خواب بوده که این از رویاهای صادق است که خدا به پیامبر نشان داده و هزار داستان دیگر که راویان شیرین سخن تعریف کرده اند اما برای فهم مطلب همین کافیست
5-   موضعی که پیامبر در معراج به انجا سفر کرده هم مورد اختلاف است بعضی میگویند فقط تا بیت المقدس
6-   عده ای دیگر میگویند تا بیت معمور برخی هم از مسجد الاقصی نام میبرندو..........
7-   داستانهایی که در این سفر اتفاق می افتد بقدری متناقض و خیالبافانه است که شما در تخیلات راوی یا نویسنده غرق میشوید خلاصه هر کس هر چه می خواسته نوشته
8-   در مناقب میگویدمردم در معراج اختلاف کرده اند و خوارج آن را انکار میکنند فرقه ی جهمیه معترض شده اند به اینکه روحانی و بصورت رویا بوده ولی فرقه ی امامیه و زیدیه ومعتزله گفته اند تا بیت المقدس روحانی و جسمانی بوده و عده ای هم گفته اند از اول تا آخر با جسد و روح بوده و....................
9-   المیزان از جلد 13 صفحه 3 .........تا جلد 13 صفحه 44 در باره ی معراج فقط حدیث و داستان و نقل کرده
10-                      تفسیر نمونه ج 22 ص 506  میگوید با اینهمه روایات  .  معراج جمله های پیچیده و اسرار آمیزی دارد که کشف محتوای آن آسان نیست و به اصطلاح جزو روایات متشابه است  یعنی روایاتی که شرح آن را باید به خود معصومین واگذار کرد

البته در قرآن هیچکس غیر از خدا معصوم نیست برای برسی به لینک زیر رجوع نمایید 
http://quranmoslems.blogspot.nl/2010/01/blog-post_26.html 
11-                      ضمنآ روایات معراج در کتب اهل سنت نیز بطور گسترده امده است و حدود 30 نفر از راویان انها حدیث معراج را نقل کرده اند وهابی ها هم در این باره روایاتی دارند
وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً [الإسراء : 36]
و دنبال چیزی که به آن علم نداری نرو قطعآ گوش و چشم و دل از تمامشان سوال خواهد شد
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ [الأنفال : 22]
قطعآ بدترین جنبنده ها نزد خداوند کران .گنگان . کسانی هستند که عقل خود را به کار نمی گیرند
                                بنده خدا

هیچ نظری موجود نیست: