آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)

آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)
نیروی گرانش در سیاهچاله ها بحدی قویست که همه چیز را بدرون خود میکشد حتی نور هم در دام این نیرو می افتد و نمیتواند از آن بگریزد
۰کیفیت حجاب در قرآن چیست و چگونه است ؟إِن تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَنُدْخِلْكُم مُّدْخَلًا كَرِيمًا﴿٣١﴾ نساء اگر از گناهان بزرگی که از آن نهی شده اید دوری کنید از شما بدیهایتان را پاک میکنیم و شما را در جایگاهی ارزشمند داخل میکنیم ﴿۳۱﴾ نساءدیدگاه سنتی اینطور القاء مینماید که با پوشاندن موی سر زنها  و در چادر پیچاندن یا با روبنده و برقع عفت جامعه صیانت می گردد  و از فحشا و فساد جلوگیری بعمل می آید اما دلالان مذهبی غافل از آنند که مسائل جامعه بسیار اصلی تر و فراتر از پندارها و اوهام و خرافات سنتی آنهاست و بسیاری از ریشه های فساد در گویش خداوند در قرآن موجود است و باغفلت از اصل به فرعیات میپردازند که اگر یک تار موی زنی آشکار باشد آن زن مرتکب زنا می شود دیدگاه سنتی ما را از اصل باز میدارد و به توهمات و خرافات خود ساخته سرگرم میسازد  قصدم اینست که در این مقاله بحث حجاب و عفاف را که برای دور کردن و صیانت جامعه از فحشا و فساد است را باز کنم این مقاله در ادامه ی مقاله پوشاندن موی سر زن در قران نیامده است که ناتمام گذاشته شد در لینک زیر میتوانید مقاله ی قبلی راببینید                       http://hoghooghezan.blogspot.com/2012/08/16-17.html                                                                آیا راه از بین بردن فساد و فحشا در جامعه چادر و برقع و روبند و روسری است یا قران مطالب مهمتری را مطرح می کند ؟     بسیاری از ما براحتی آنچه را خدا منع کرده را نقض میکنیم و براحتی قضاوت می کنیم و حکم میدهیم که فلانی وضعش خرابه و او یک فاحشه است اما نمی دانیم که مرتکب چه گناه وحشتناکی می شویم و چه سخن عظیمی می گوییم که اشاعه ی فساد است و هیچ آخوند و ایت الله و ماموستایی در منبر در باره ی آن سخن نمیگوید اما حساسیت بسیاری راجع به پوشاندن موی سر دارند عجبا این یعنی پرداختن به فرعیات و غافل ماندن از اصل است    به باور من سرتا سر سوره نور آیات عفاف و پاکدامنی و حجاب است و ما در غفلت و بیخبری ناشی از خرافات سنتی مذهبی آنها را می خوانیم و بسادگی از کنار انها میگذریم در حالیکه اگر جامعه ای عفیف و نجیب و عاری از فحشا می خواهیم باید به این توصیه ها عمل نماییم و صرف پوشاندن موی سر با چادر و روسری و بقع و روبند نمی توانیم جامعه را از فحشا و فساد پاک نماییم .                               اساسی ترین و اول ترین مطلب در باره ی حجاب را در اولین آیه از سوره ی نور می بینیم که آن را واجب کرده ودر آیه ی دوم سنگین ترین نوع حجاب و عفاف را حکم زن و مرد زنا کار را میدهد که قرآن بارها می گوید از نشانه های مومنان حفظ اندامهای جنسی آنهاست >>>> الذینهم لفروجهم حافظون<<<<در آیه ی 3 توضیح میدهد که مرد زناکار فقط با زن زناکار ارتباط جنسی برقرار می کند و برعکس زن زناکار نیز فقط با مرد زنا کار ارتباط جنسی برقرار می کند توضیح انکه نکاح قانونی ازدواج است و نکاح غیر قانونی زناست و نکاح به معنی ارتباط جنسی بین مرد و زن است که باید ضابطه مند باشد بدستور قرآن برای حفظ پاکی و عفاف جامعه در آیه ی 4 سوره ی نور میبینیم که ما را از تهمت زدن ناروا منع می کند و راه اثبات را برایمان روشن میسازد و عقوبت تهمت را برایمان تبیین میکند به آیه دقت کنید            وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا ۚ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿٤﴾ النور  و کسانی که به زنهای پاکدامن تهمت میزنند و چهار شاهد بر ان نمی آورند پس هشتاد ضربه به انها بزنید و تا ابد دیگر شهادت دادن آنها را قبول نکنید و آنها گناهکار هستند ﴿۴﴾نور  آیه ی 5 سوره ی نور ما را به اصلاح رفتار و توبه ترغیب می کند      إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا مِن بَعْدِ ذَٰلِكَ وَأَصْلَحُوا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٥﴾ النور مگر آنکه بعد آز آن توبه کنند و خود را اصلاح کنند در آن صورت خدا آمرزنده و رحم کننده است ﴿۵﴾ نور                                آیات 6 الی 9  ادامه ی همین آیات است و اتهاماتی که مرد به همسرش میدهد که  برابری شهادت زن و مرد را از آن استنباط میکنیم که در لینکی آن را توضیح داده ام                   http://hoghooghezan.blogspot.com/2010/02/blog-post_1650.html                                                                                   در آیه ی 11 سوره ی نور منتشر کنندگان تهمت را منع می کند که دست از شیوع فساد بردارند زیرا منتشر کردن تهمت بی آنکه اثبات شود شیوع فساد است و باز داشتن از آن نوعی عفاف و حجاب جامعه استإِنَّ الَّذِينَ جَاءُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِّنكُمْ ۚ لَا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَّكُم ۖبَلْ هُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۚ لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُم مَّا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ ۚ وَالَّذِي تَوَلَّىٰ كِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿١١﴾ النور  کسانی که تهمت دروغین را آوردند از خود شما بودند حساب نکنید که آن شری برای شما بود بلکه آن خیری برای شماست برای هر مردی از آنها کیفریست به اندازه ی گناهی که مرتکب شده اند  و آن کس از انها که متولی این تهمت دروغین بزرگ بود برای او عذابی بزرگ است ﴿١۱﴾نوردر آیه ی 12 نور  توصیه ی خداوند برای حفظ عفاف و حجاب جامعه به کسانی است که تهمت را می شنوند قرآن اندرز می دهد که نباید در باره ی مردم به آسانی قضاوت کرد و تبلیغ و تشویق  فحشا باید متوقف شود                                                           لَّوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَيْرًا وَقَالُوا هَـٰذَا إِفْكٌ مُّبِينٌ﴿١٢﴾ النور چرا وقتی آن (تهمت دروغین) را شنیدند مردان مومن و زنهای مومن در پیش خود گمان به خوبی نکردند ؟ و نگفتند که این مطلب دروغی آشکار است ؟ ﴿١۲﴾ نور     آیه ی 13 سوره ی نور  یادآوری آیه ی 4 است که نوعی شرم و عفت جامعه را محافظت می کند                                                                    آیات 15 و 16 و 17 و 18 سوره ی نور نوعی حیا و حجاب در گویش و گفتار و زبان را توصیه میکند که بدون دانش و آگاهی کافی در باره ی افراد سخن نگوییم و آن را برای خود سهل و آسان نشماریم در حالیکه این کار نزد خدا بسیار عظیم است           آیه ی 19 سوره ی نور باز نوعی دیگر از توصیه برای عفاف و حجاب جامعه است و به کسانی که با تهمت و فتراء و شایعه پراکنی و.......... دوست دارند فساد و فحشا و بد کرداری را میان مومنان ترویج دهند و عفت جامعه را رعایت نمی کنند به عذابی دردناک وعده میدهد آیه ۲۱ نور باز نوعی از حجاب و عفاف و پاکدامنی را مطرح میکند و از زن و مرد مومن می خواهد که از خطوط شیطان پیروی نکنند زیرا شیطان امر به فحشا و منکر میکند و آیه یاد آوری میکند که اگر فضل خدا نبود احدی تزکیه و پاک نمی شد در آیه ی ۲۲ نوربه یکی از دلایل مهم فحشا اشاره میکند و آن فقر است و خدا از صاحبان پول و مکنت می خواهد که از دادن امکانات مالی و مساعدت نسبت به خویشاوندان و تهیدستان و مهاجران در راه خدا دریغ نورزند و باید از بسیاری از مسائل گذشت کنند این دستورات به عفاف و نجابت و پاکی جوامع کمک میکند و صرف داشتن چادر و برقع و روبنده حجاب مورد نظر خداوند نیستدر آیه ۲۳ تهمت زنندگان به زنان مومن غافل را لعنت میکند زیرا تهمت موجب از بین رفتن حرمتها و تحریک احساسات برای شیوع فحشاست در آیات ۲۷ و ۲۸ به مومنان دستور میدهد که بدون اجازه به خانه های دیگران وارد نشوند و در ادامه میفرماید اگر کسی داخل خانه ها نبود وارد آن خانه ها نشوید مگر آنکه به شما اجازه داده شود و اگر به شما گفته شد برگردید برگردید . این دستورات ضمن آنکه بسیار اخلاقیست از ایجاد انحرافات اجتماعی هم جلوگیری میکند در آیه ی ۳۰ ابتدا به مردان مومن دستور حجاب و عفاف و پاکدامنی می دهد و از آنها می خواهد چشم چرانی نکنند و سپس در آیه ی ۳۱ به زنان مومن دستور می دهد که پاکدامن و عفیف باشند و چشم چرانی نکنند شرح این آیه را در مقاله ای در لینک زیر نو شته امhttp://hoghooghezan.blogspot.com/2012/08/16-17.htmlدر آیه ی ۳۲ قرآن راه حل دیگری برای جلو گیری از فحشا و منکر ارائه میکند و آنهم ازدواج کسانی است که مجرد هستند و با این کار نیاز ها و امیال جنسی جامعه کنترل می شود که این مطلب نیز در پاکدامنی و عفاف جامعه موثر است در آیه ۳۳ سوره ی نور به کسانی که هنوز ازدواج نکرده اند توصیه میکند که عفیف و پاکدامن باشند و می گوید با ملکت ایمان که برای ازدواج اعلان آمادگی کرده اند ازدواج کنند و توصیه میکند که جوانها را وادار به انحراف و طغیان و ستم در مسائل جنسی نکنند شرح ملکت ایمان را در این وبلاگ ببینید.   http://quranmoslems.blogspot.co.uk/2010/01/blog-post_7767.html آیات ادامه دار است و در آیه ی ۵۸ و ۵۹ سوره ی نور به مومنان یاد آوری میکند و تذکر میدهد که سه مرتبه در شبانه روز در اوقاتی که لباسهایشان را از تن بیرون میکنند و ممکن است برهنه باشند نامحرمانی که در آیه ذکر میکند باید از آنها اجازه بگیرند تا در حریم آنها داخل گردندو در آیه ی ۶۰حکم زنان باز نشسته را بیان میکند که دیگر توجه کسی را جلب نمی کنند و مقصود و منظور از پوشش حقیقی در همین آیات نمایان است که حکم آنها در پوشش با زنانی جوان که جلب توجه میکنند متفاوت است آیات پایانی سوره ی نور هم مانند آیات ابتدایی این سوره آیات حجاب است آیات دیگری هم در جهت پاکدامنی و عفاف شخص و جامعه در سوره های دیگر قرآن وجود دارد اما در سوره ی نور موارد بصورت کاملتری بیان می گردد و کسانی که تصور میکنند با حجاب زورکی و با اجبار و اکراه و با بسر کردن چادر و روسری و برقع و روبنده می توانند جامعه را اصلاح کنند  سخت در اشتباه و بیراهه هستند و بهتر است به دستورات خدا در قرآن و بخصوص سوره ی نور وجود دارد توجه کنندو برای نتیجه گیری بهتر است چنین افرادی به آمار فحشا و فساد در این جوامع بسته ی مذهبی و سنتی رجوع کنند که حتی مجازات های سنگینی مانند سنگسار هم که حکم خدا نیست اما در این جوامع مجازاتی برای زناکاران است هم نمی تواند کار ساز باشدحال خوانندگان آگاه و دانا تشخیص میدهند که اتهام زدن و انتشار تهمت به یک نفر شیوع فحشاست یا پیدا بودن مقداری از موی سر یک خانم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!

هیچ نظری موجود نیست: