آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)

آیا به آسمان نمینگرند که ما آن را چگونه بر افراشتیم (قرآن)
نیروی گرانش در سیاهچاله ها بحدی قویست که همه چیز را بدرون خود میکشد حتی نور هم در دام این نیرو می افتد و نمیتواند از آن بگریزد

تاویل کتاب را فقط خدا میداند و بس

آیه 39 سوره ی یونس میگوید که تاویل کتاب هنوز نیامده

بَلْ كَذَّبُواْ بِمَا لَمْ يُحِيطُواْ بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذَلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الظَّالِمِينَ [يونس : 39]  بلکه چیزی را تکذیب کردند که به دانش آن هیچگونه احاطه ای نداشتند ( چیزی از آن نمیدانستند ) و هنوز تاویل آن برایشان نیامده بدانسان تکذیب کردند کسانی که قبل از آنها بودند  پسنگاه کن عاقبت ستمکاران چگونه بود 39

و درسوره ی اعراف آیه 53 تاکید شده که تاویل این کتاب هنوز نیامده

هَلْ يَنظُرُونَ إِلاَّ تَأْوِيلَهُ يَوْمَ يَأْتِي تَأْوِيلُهُ يَقُولُ الَّذِينَ نَسُوهُ مِن قَبْلُ قَدْ جَاءتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ فَهَل لَّنَا مِن شُفَعَاء فَيَشْفَعُواْ لَنَا أَوْ نُرَدُّ فَنَعْمَلَ غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ قَدْ خَسِرُواْ أَنفُسَهُمْ وَضَلَّ عَنْهُم مَّا كَانُواْ يَفْتَرُونَ [الأعراف : 53]    آیا انتظار ی غیر از تاویل آن را دارند روزی که تاویل آن بیاید کسانی که از قبل آن را فراموش کردند می گویند : البته رسولان پروردگار ما به حقیقت آمدند پس آیا شفیعانی برای ما هست ؟ تا برای ما شفاعت کنند یا میشود به دنیا باز گردیم و به غیر از آنچه را انجام می دادیم عمل کنیم ؟ حتمآ آنها بر خودشان خسارت زدند و از آنها گم شد آنچه را که دروغ می بستند 53

این مطلب در سوره ی آل عمران آیه 7

هُوَ الَّذِيَ أَنزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُّحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ [آل عمران : 7]    او كسيست كه بر تو كتاب را نازل كرد از آن آياتي محكم است كه آنها مادر كتاب هستند وآيات ديگر متشابهات هستند  پس كسانيكه در قلبشان انحرافي است پيروي  می كنند آنچه را متشابه است از آن(کتاب) چون بدنبال فتنه هستند وميخواهند آن را (آیات قرآن را) تاويل کنند در حالیکه کسی تاويل آن را غیر از خدا نمي داند  و كسانيكه در علم استوار هستند (دانشمندان) ميگويند به تمام آن (آیات محکم و متشابه )ايمان آورديم همه آن از نزد پروردگار ماست  و متذكر(این نکته) نمي شوند مگر صاحبان خرد

تاویل  در لغت به اول بر گشتن هر چیز را میگوینداما این آیات نشان میدهد که مطالب کتاب باز میگردد به همان  اول قوانینش و وعده هایش و حکمتش و معنی تاویل همین است اما طبق آیات قران هیچ کس غیر از خدای متعال تاویل کتاب را نمیداند و علم تاویل مخصوص خداست و در سوره ی آل عمران هم که بعضی میگویند راسخون در علم هم تاویل کتاب را میدانند صحیح نیست زیرا و در اینجا واو فصل است و جدا میکند راسخون در علم را از دانستن تاویل و راسخون در علم میگویند ما به آن کتاب  ایمان آوردیم همه ی آیات محکم و متشابه آن از جانب خدای ماست چنانچه واو را در اینجا واو وصل بگیریم مفهوم کاملا عوض میشود و بطور وحشتناکی بی معنی میشود اینگونه میشود  درحالیکه خدا و راسخون در علم تاویل را میدانند و میگویند به آن ایمان اوردیم همه از جانب پروردگار ماست یعنی خدا دارد با راسخون درعلم شهادت میدهد که خدای دیگری نیز وجود دارد و این کاملآ غلط و بی معنی است در حالیکه در آیات دیگر بروشنی بیا ن شده که تاویل کتاب هنوز نیامده تا کسی از آن آگاه باشد

در  آیه 34 سوره یونس این مطلب را متذکر میگردد که خدا آفرینش را آغاز میکند و سپس آن را برمیگرداند >>> بگوآیا ازکسانی که با خدا شریک می سازید کسی هست که آفرینش را آغازکند سپس آن را برگرداند ؟ بگوخدا آفرینش را آغازمیکند سپس آن را برمی گرداند پس به کجا به دروغ برده می شوید ؟  34<<<این مطلب در چند جای دیگر قران هم تذکر داده میشود

قُلْ هَلْ مِن شُرَكَآئِكُم مَّن يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ قُلِ اللّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ فَأَنَّى تُؤْفَكُونَ [يونس : 34]

إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً وَعْدَ اللّهِ حَقّاً إِنَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ لِيَجْزِيَ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ بِالْقِسْطِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ لَهُمْ شَرَابٌ مِّنْ حَمِيمٍ وَعَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُواْ يَكْفُرُونَ [يونس : 4]

أَمَّن يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ وَمَن يَرْزُقُكُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ [النمل : 64]

أَوَلَمْ يَرَوْا كَيْفَ يُبْدِئُ اللَّهُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ إِنَّ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ [العنكبوت : 19]

اللَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ [الروم : 11]

وَهُوَ الَّذِي يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ وَهُوَ أَهْوَنُ عَلَيْهِ وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَى فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ [الروم : 27]

مانند انا لله و انا الیه راجعون در سوره بقره 156 که ما برای خدا ییم و بسوی او باز میگردیم چنین نیست که خدا از ما دور است و ما پیش او میرویم بلکه خدا هر لحظه و در هر مکانی با ماست اما با گناه کردن از او دور میشویم و با توبه و انابه بسوی او باز میگردیم و این جهان و آخرت همه محل حضور خداست

هیچ نظری موجود نیست: